26 september 2011

Missoni visar oss vägen

.
.
Under vår lilla tripp till Spanien för tre veckor sedan, diskuterade vi och planerade mycket inför bygget av vår fjällstuga som nu äntligen tagit fart. Vi är inte alltid eniga när det kommer till inredningen här hemma, men till fjällstugan verkar det som om vi är på samma spår i alla fall!

Jag som har en "thing" för Missoni besökte deras butik fler gånger i Palma, och hittade bland annat en superfin pläd som jag så gärna ville ha. Tyvärr var den solblekt och lite skadad så det blev ingen affär, men några snygga handdukar i klassiskt Missonimönster åkte ned i påsen.




Det är nu fjällhuset kommer in i bilden. Vi bestämde att handdukarna får bli vår vägledande som färgkarta där uppe på Höglandet! Huset och inredningen kommer således att gå olika lika grå nyanser, svart, vitt och lite accenter i brunt. Vi hade tänkt måla huset med Falu-svart färg, men har ändrat oss, nu blir det järnvitriolpanel och svart plåttak. Inredningsmässigt blir det mycket platsbyggt, som sängar, bänkar och förvaring. Materialen blir natursten, betong, trä, ull och fällar av får och ren allt i Missonihandukens färger!

Handdukarna provhängdes i vårt badrum för bilderna, men är nu nedpackade igen i väntan på ett alldeles eget badrum 42 mil härifrån! Så kul att börja samla på sig grejor som man sedan kan inreda det färdiga huset med.

Apropå vårt badrum, såg ni reportaget därifrån i Plaza Interiör nr 9?
Inte illa, fyra hela sidor om vårt lilla badrum,
det var ju jättekul tycker jag!

Nu står nattning av liten sötnos på tur.

Hasta luego!
.
.
.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan riktigt se framför mig hur fint det kommer bli i er stuga där uppe i härliga fjällvärlden. Stilen passar så bra. Lycka till. Kram

Brunkullan sa...

Oj så spännande! Det var jättelänge sen jag kikade in här, men nu lägger jag dig till länklistan så jag inte missar fler inlägg:)

Vi har också en fjällnära stuga, som är från 77. Först inredde vi den lite shabby chic, men håller nu på att ändra till lite mer fjällrustikt som du nämner, med ull, fårskinn, grått,svart och vitt.
Ska bli skoj att följa ert bygge:)

Kram Susanne

Dagar hos mig sa...

Vilka fina färger och vad de kommer passa i en fjällmiljö!

Related Posts with Thumbnails