1 februari 2012

Pållar och present till mig själv

.
.
Varje dag när jag åker in till stan (om jag åker in till stan vill säga eftersom jag inte gör det annat än när jag måste, jag är lite av en ensamvarg, en social sådan om ni fattar...), passerar jag en hästhage med unghästar. Hela hagen är en stor vacker ekbacke med en flera hundra år gammal ekallé, hur vackert som helst. Vid soluppgång och solnedgång bildas som en vacker tavla av vyn från vägen, och jag har så många gånger tänkt åka dit för att fotografera.




I morse var det klart och iskallt ute, jag tänkte att idag hinner jag lämna på dagis och åka för att fota hästarna precis i soluppgången.




Nu var inte vi så snabba den här morgonen heller, trots att vi vaknade ganska tidigt... så när jag väl var i hagen stod solen ganska högt på himlen redan och bilderna blev inte precis som jag hade tänkt mig.




Dessutom var det fasen så kallt, fingrarna frös till is in no time trots att jag hade handskar. Hur fasiken bär de sig åt när de fotar typ expeditioner på Antarktis undrar jag?

Det var i alla fall himla kul att fota hästarna och jag kommer att göra det igen! Nästa gång skall jag vara där tidigare, ha bättre kläder och fler objektiv med mig.

Det har ju varit en dröm för mig att få bilder publicerade i ett inredningsmagasin, ett sådant magasin som vi köper typ 100 st olika av under ett år, och nu har som bekant den drömmen gått i uppfyllelse. Kanske skulle jag ta och fota lite mer hästar och se om man kanske kan sälja till Min Häst som jag läste när jag var barn, och som Lillan nu är tokig i. Det kanske vore ännu roligare än inredningsbilderna. Vilken grej liksom min hästbild på en sådan där plansch i mitten ni vet!!!

Oj, då, ursäkta att jag got a bit carried away...
(och nej, jag lider inte av hybris:-)))

Nu lär jag återvända till verkligheten för här finns att göra vill jag lova. Lillan och jag sticker till Lofsdalen i morgon tillsammans med hennes lilla kompis och hennes mamma! Det kommer att bli så mysigt och det är en liten present till mig själv för att jag redan denna månad, månad nr 3 i mitt nya liv som företagare, uppnått den budget (med råge) som jag satt upp för månad nr 6!


Kram på Er!
.
.
.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Hästar är så vackra djur, fina foton!

Victoria @ MY HAPPY HOME sa...

Fina bilder! Och ha så skönt i Lofsdalen, duktiga du!
Kram

Anonym sa...

Magiska bilder. Hästar är intressanta djur att fota. De är nyfikna samtidigt som de kan vara lite rädda för den där svarta saken, kameran.. GRATTIS för att det går så bra för ditt nya företag!! Kram L

Brunkullan sa...

OMG!
Första bilden:)
Den ser jag som planch.

Alla skulle funka som fondtapeter!

Kram Susanne

Anonym sa...

Hej!
Så duktig du är, grattis! Tråkigt att ekonomin är så viktig och styr mycket, men desto bättre när det går bra! Den först bilden ser ut som en tavla! Ha nu så trevligt på resan och "unna dig lite"!
Hälsn Line

mamma sa...

Kanonfina bilder. Hästar har ju alltid varit dina favoritdjur. Önskar er en trevlig tur till Lofsdalen.Kram till er alla.

mitt liv som jag sa...

Jättefina bilder! Ha det så bra i Lofsdalen och grattis till dina framgångar! Kram Jennifer

Camilla sa...

Jag tycker helt klart att du ska ge dej på Min Häst och få lite hästbilder publicerade där också. Det kommer du klara galant med dina fina bilder :)

Anonym sa...

Grattis Helena!
Fantastiskt resultat- kul att det går så bra! :)
Föreslog fotografering på söndag i en kommentar nedan någonstans men antar att det inte passar så bra med tanke på Lofsdalen ;)

Hör av dig till mig på FB om en passande dag. Njut nu din framgång!

Kram Linda (" i det svarat huset")

Kicki i Åre sa...

Första bilen är ju helt underbar (de andra också iofs..) :)

Ha det så trevligt i Lofsdalen, vi har haft kalla men fina soliga dagar denna vecka i "mina" fjäll !

Jättekul att ditt företag startat så bra, det är du värd !

Nu ska jag iväg och hämta kidsen som är i backen och åker skidor fortfarande , vardagslyx! :)
Kram

Mariette sa...

Galet vackert!

Ha det härligt!

Anonym sa...

Dina bilder är väldigt fina. Jag gillar att fota hästar. Min dotter har 18 st som jag brukar fota på somrarna när jag besöker henne. Det svåra är att få alla att visa sin bästa sida samtidigt. Jag gillar verkligen bilden med ekarna, den har sådant djup.

Marie

Anonym sa...

Vilka vackra bilder på hästarna...
Grattis till din framgång, jag blir så glad när det går bra för människor som verkligen kämpar och förtjänar det.

Kram Caroline

evalevabo sa...

Vilka bilder!!! Otroligt. ser nästan tecknade ut. Skulle lätt kunna förstora upp och sälja som posters. Tips.
Kram Eva

Related Posts with Thumbnails