9 februari 2012

Oh, what a night...

.
.
Hallå, hallå!

Jag är tillbaka efter ett inte alls planerat "minibrake" från bloggandet. Så kan det bli ibland... I tisdags var vi som jag berättade bjudna på ett trevligt event i Stockholm, så älsklingen och jag for dit på en liten minitripp. Planen var eventet på tisdagskvällen, ett möte på onsdag morgon och sedan mässa på eftermiddagen. Nu blev det inte riktigt så men...


Susanne, lilla jag och Heidi

På tisdagkvällen hade vi det supertrevligt på restaurang Gastrologik där vi minglade med ett gäng kända ansikten från design och arkitektvärlden (my Good, hur hamnade vi där...???), mumsade helt fantastisk mat och sippade champagne! Heidi och Thomas Dinesen var hur trevliga som helst, och tackade flera gånger för de fina orden jag skrivit om dem här på bloggen! Japp, de hade kikat in här och tyckte att bloggen var så flott!!!

Stort tack till supergulliga Susanne, Heidi och Thomas för en jättetrevlig kväll!




Gastrologi och arkitektur var temat för kvällen, där maten, Dinesens vackra ekgolv och Jonas Lindvalls formgivning och inredning stod i fokus.




Gastrologik kommer vi absolut att besöka igen, kunde alldeles som inte få nog av den goda maten där... Hett tips, om man vill lyxa till det lite för sig och sin kära.

Kvällen avslutades med ett par glas bubbel i hotellbaren innan vi mätta och glada i hatten kröp till kojs. So far so good... Klockan 5 var det slut på det mysiga, när jag vaknade med historiens värsta migrän. Det var bara att kasta sig i en taxi och fara iväg till närmsta nattöppna apotek. Ingen idé att skicka M eftersom det nästan är värre att bara ligga och vänta på befrielsen.

Sedan var ju den dagen förstörd. Mötet på morgonen gick bra, men sedan kände jag mig som en urblåst ballongfisk och längtade bara hem till min egen säng. Så vi hoppade mässan och åkte hem till Västerås. Efter en snabblunch, på ett shoppingcentrum, hämtade vi Lillan och sedan bar det av hem mot sängen, och där har jag legat till typ nu. Huga, vad jag känt mig ynklig...


Kram Kram
.
.
.

6 kommentarer:

Dagar hos mig sa...

Vilket tråkigt slut det blev:(

Kicki i Åre sa...

Åh så synd att du missade mässan! Men ni hann ju med en del trevligheter iallafall, ser supertrevligt ut och snygg är du :)
Kram

mitt liv som jag sa...

Usch och fy för migrän! Din stackare, jag hoppas du mår bättre nu. Och du verkade i alla fall haft en riktigt trevlig kväll. Må så gott! Kram Jennifer

Anonym sa...

Stackars dej! Vet precis hur det är att ha migrän...har det flera gånger i månaden, eller rättare sagt början till det, jag har nämligen jättebra värktabletter. Får dom utskrivna av gynekologen...så se till att du får receptbelagda tabletter. det som finns att köpa på apoteket är sockerpiller iaf för mig.

Kramar Caroline

Helenas enkla vardag sa...

Tråkig avslutning!
Jag vet ju hur det känns (har ju skrivit om det förut hos dig). Jag kan inte dricka bubbel (då kommer migränen som ett brev på posten). Är väldigt känslig för vin och öl. Innan jag lägger mig tar jag alltid en imigran, även fast jag ínte har huvudvärk, och numer vaknar jag sällan med migrän efter att jag druckigt alkohol på kvällen!
Kram Helena

Soldattorpet sa...

Usch och fy vad migrän förstör! Spännande att läsa reportaget när det kommer... Trevlig helg och tack för en fin blogg.
Kram Cilla

Related Posts with Thumbnails