29 juli 2010

7 galna saker ni inte visste om mig

.
.
Ok, jag har fått en Bloggaward och med den en uppmaning om att avslöja 7 saker ni inte vet om mig! Klurade ett tag på vilken linje jag skulle välja, men beslutade mig till slut för att berätta sju galna saker som hänt i mitt liv. Vissa saker är av privat karaktär och vissa saker inte helt smickrande, men jag väljer att dela med mig av dem ändå, eftersom jag idag kan se det komiska i det som hänt. Jag varken skäms eller är stolt över dessa  handlingar, de är en del av mitt liv och har format mig till den jag är!


Galet

Allt detta hände för många år sedan i en annan tid, ett annat liv...



1.

Jag var minst sagt lurig en gång i Sälen och tog fel dörr på baksidan av "Högis". Dörren ledde in på scenen där Arvingarna spelade. De (och publiken) blev minst sagt förvånade när jag kom in, i en gigantisk gul dunjacka, och vinglade över scenen bakom dem. En vakt uppmärksammade det hela och bar ut mig...




2.

Efter tre timmars bekantskap i en bar, med en 10 år äldre stenrik man från Storbritannien, reste jag tillsammans med honom och 14 av hans killkompisar till St Anton i Österike i en vecka. Mina föräldrar var rasande och mina kompisar tyckte jag var galen. Vi levde på Dom Perignon och Marlboroug Light i en vecka och inledde en fantastisk vänskap (inget förhållande) som varade i många år! Nuförtiden talas vi vid ett par gånger per år!





3.

Jag bodde i Spanien i ett år och jobbade som säljare på ett Norskt företag. Jag hade en nära och bra relation till en familj som ställde upp mycket på mig, och var mina arbetsgivare. Jag längtade hem, men var för feg för att säga upp mig, istället flydde jag hals över huvud på julaftonen, och överaskade mina chockade föräldrar hemma i Sverige utklädd till jultomte.





4.

I tre år var jag tillsammans med, och försörjde en kille som skulle bli rockstjärna (!). Tills jag en dag insåg att mina pengar var slut, och jag var "Sol-och-vårad"!





5.

När jag var nitton, var jag i New York och pengarna var fullständigt slut. Vi var sååå fattiga! Jag och en väninna sov under en vaktpulpet på Kennedy Airport. En städerska hade tidigare kastat ut oss från en handikapptoalett. Vakten tyckte att det var för farligt för oss att sova bland de hemlösa, så han lät oss sova under hans "desk"! 





6.

En gång på en semesterresa till Puerto Banus (Spanien) festade jag och en kompis helt galet, utan att veta om det, en hel natt med flera svenska "näringslivstoppar" och politiker. De presenterade sig med fingerade namn och först efter ett tag, tillbaka hemma i Sverige, förstod vi vilka de var...





7.

En stor anledning till att jag köpte min Jack Russell, Gunborg, var för att jag hade en exboyfriend som hade liiite svårt för att fatta att det var slut, och han var allergisk mot pälsdjur...


.
.
Vi har alla våra skelett i garderoben!

Kram på er!
.
.

23 kommentarer:

Dr Molly sa...

ha ha ha! Underbara historier!!! Kramar

Anonym sa...

*lol*
Thank you for these stories, Helena! You really made my day! You really had a wild life, who would have thought that?? =))
Have nice - and calm! day!
Anne

Aratorps Lena sa...

*Gapflabb*!!! Haha! Ja, de ligger där och skramlar. Thank´s for sharing! L

Anonym sa...

Heeeelt underbart att du delar mig dig av dessa tokigheter! Du har en jättefin blogg som jag läser med glädje. Ha en fin dag!

Vitt för själen sa...

Helt underbart!!!
De bästa avslöjanden ever, sååå kul :)
Kram på dig, ha en skön dag. /Sophia

Nilla Q sa...

Underhållande läsning så här vid frukosten. UnderbarT!

Ha en bra dag!

Kram Pernilla

Anonym sa...

Vilken tur att jag gick in på din blogg o fick läsa detta, hur kul läsning som helst, kanske lite författartalanger kanske??
Men hunden ångrar du väl inte ?Dum fråga kanske, saknar min Welsh springer spaniell som somnade in 2/6 denna sommar saknar honom sjukt mkt.
Han blev 11 år.
Kramisar från en ivrig läsare av din blogg.

Natasha @ Northern Light Design sa...

F.U.N!!!!
How much fun are you? Who knew?... just kidding, great list, nice twist, interesting!
Looking forward to see who you pick to pass the award onto.... drum roll, please.

Northern Light

Anonym sa...

Sälen historien har jag återupplevt de senaste två åren under v2 då Arvingarna spelar på Högis och jag är på träningsläger. Ja va ska man säga d e andra tider nu=) Saknar dig vännen hoppas allt e bra!! Kram Mita

Anonym sa...

Hejsan Helena! Vilka härliga minnen att tänka tillbaka på. Underbart att läsa om dina eskapader - tack för att du delar med dig. Ha det fortsatt gott, kram
//Marika//

Anonym sa...

Hello, i Loooove those "saker som du inte visste om mig" sooo much.
Had a lot of fun reading it.
Love Camilla

Anonym sa...

Härligt! Du har varit wild&crazy! Det har jag med, men får kommentarer som du, att det hade man väl inte trott! Men jovisst, varför inte! =)

Kram/Greta

Philia sa...

Hihihi....Ja du lilla gumman visst har vi alla våra lik i garderoben... Men just dessa kände jag ju redan sååå väl till!!!! ;)

Ha en fin kväll på finfina Udden vännen!

Kramelikram

P

Therese Turesson sa...

Haha, mer galenskap åt folket! xD

Unknown sa...

Haha :) Kul att du delar med dig!
Ett gott skratt förlänger livet.
Ha en trevlig kväll
Kram Fia

a piece of happiness sa...

Förstod man ju att du är CRAZY ;)

HA HA LiseLotte

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Hahahahahah!!! You crazy woman! Härliga äventyr!

Kram kram Caroline

Mamma till flera... sa...

Men hallå!!! Vilka minnen alltså!

Anna-Malin sa...

Jag tycker dina "skellett" är fantastiska!!!
Särskilt gillar jag nr. 7. och namnet på sötnosen är ju bara klockrent!

Det ska bli spännande att se bilder på din makeover!

Ha en härlig fredag!

Kram
A-M

n o r d i n g å r d e n sa...

Ha, ha, mycket underhållande läsning, den där med gul dunjacka på scenen tog priset: ) Mari.

Anna sa...

Hahaha! Vad roligt att du bjuder så på dej själv :) Riktigt roligt att läsa, du är väldigt bra på att skriva!
Ha en fin fredag!
Kram!

Hemmabloggaren sa...

You bet!

Blir så himla lycklig över dina kommentarer, tack snälla.

Isa sa...

Fniss. Det sägs att ett gott skratt förlänger livet, nu gjorde du mitt liv lite längre. Tack.
Du verkar vara en underbart rolig person!
Trevlig helg.

Related Posts with Thumbnails