5 juli 2010

Dansk "enebolig"

.
.
Sommar


Underbara ljuvliga sommar, äntligen är den här på riktigt! För mig är det riktig sommar när sjön är varm och skön att bada i, när vovven rymmer för att ta sig ett dopp, när bryggan är för varm för att gå barfota på, när övervåningen är för varm för att sova på, när tvätten på sträcket torkar "in no time", när blöta badgäster kommer och lånar vår toalett, när alla fönster står öppna, och det fläktar skönt från sjön, plus en massa andra härliga sommriga saker förstås!


Helgen


Helgen kan sammanfattas med två ord, bad och målning! Vi har badat massor på dagarna, och på kvällarna har jag målat. Först målade jag köksbordet (skönt att ha det avklarat), sedan har jag målat ett bord som står nere på bryggan! Det blev så fint! Måste åka och handla en fin korg och lite trevliga blommor imorgon!

Tänkte visa lite bilder från bryggan när det blir klart där, så länge visar jag de här bilderna, från ett danskt hem!










Lene K


Nu skall jag sova min skönhetssömn (oj det blev visst sent ikväll).
Imorgon börjar en ny vecka med nya möjligheter, tag vara på dem!


Natti natti!
.
.

2 kommentarer:

g i l l a sa...

Väntar med spänning hur du har det på bryggan. Ja, visst har vi underbart väder. Jag tänker då inte gnälla, har längtat efter sol och värme så länge. Här i Dalarna har vi sol i dag också, varmt och skönt. Undrar vad dagen kommer att bjuda på? Ha en fin dag

På vår udde! sa...

..jag..: Bilder från bryggan kommer någon dag! Ha det toppen!

Related Posts with Thumbnails