13 juni 2012

New view



Snacka om att det är kul att botanisera bland tapetrullar, tygprover, soffor, mattor och annat smått och gott! Eftermiddagen har ägnats åt just det. Mitt eget hem har i princip sett likadant ut sedan före jul, inte har det hänt mycket här inte, men det gör inget. 


Jag pratade idag med en tjej som jobbat med inredning i många år. Hon sa just det, att när man arbetar kreativt med tex inredning åt andra, känns det inte lika nödvändigt att handla och styra om hemma i ett kör. Det måste jag skriva under på, för man får liksom utlopp för sitt intresse under arbetstid nu för tiden så att säga.


Den största förändringen här ute på Udden är nog att granntomten är såld, och det gamla huset är rivet. Tidigare var där ett fallfärdigt ruckel, med tonvis av bråte runt omkring, så vi lät slyn mellan taomterna växa sig frodig och fin, för att slippa se eländet. Nu när allt är borta har vi börjat arbetet med att röja och göra den sidan av tomten fin.




Känslan av att man befinner sig på en udde är nu påtaglig.
Sjön syns utan problem i tre väderstreck och vi är helt omgivna av vatten.




Ja som ni ser har jag inte hunnit pimpa altanen något nämnvärt i år. Med tanke på att vi åter igen, inom några dagar reser bort, har det inte känts så viktigt ännu. Det faktum att man dessutom fryser häcken av sig så snart solen går i moln (med några få dagars undantag), har inte gjort att jag känt någon panik. Fixar nog lite när jag kommer hem från Grekland!




Lillan är i alla fall supernöjd med sitt lilla bord och bjöd sin kompis (vår nya grannes son på 4 år) på middag där nu i kväll!



Letade lite snabbt efter en bild på "den gröna väggen" som nu är på väg att bli ett minne blott. Hittade denna som har några år på nacken.


Nu kanske ni tänker att det kommer att dyka upp ett nytt hus som skymmer utsikten, men nej det gör det inte för det nya huset kommer att byggas mer till höger i bild, bakom vår husgavel.


Nu blir det natti, natti för min del!

Kram kram


7 kommentarer:

Victoria Glosemeyer sa...

Vilket underbart ställe du bor på! Så vackert och fint, önskar mig också vatten åt tre håll...

Lena - gott för själen sa...

Ni har det så fint. Underbar boendemiljö!

Kram Lena

Milla sa...

Åh så ljuvligt fint! Jag var i ditt kvarter häromdagen o firade en student. Då lyste solen härligt. Vi får hoppas det får bli mer sånt framöver, vi har inte ens tagit fram vårt altanbord för inoljning ännu....kram Milla

Helenas enkla vardag sa...

Tänk vad skönt att det problemet nu är ur världen! Fin utsikt blev det!
Skönt med en resa till Grakland! Jag går på semester på månd, men vi har inget bokat än!
Kram Helena

mammaxtre sa...

Ni bor makalöst bra. Måste vara som balsam för själen tänker jag.

Ha det bra

Casa of Mia sa...

Vilken underbar altan, vackert! kram

Kicki i Åre sa...

Vackert läge ni har! Skönt att ni slipper bo granne med högar av bråte! :)

Vatten är så rofyllt att blicka ut över.

Kram

Related Posts with Thumbnails