13 december 2009

Svart skiffer, vit Lucia och brunt "Zinkhus"

...
....
Nu när vi ändå har ångan uppe, har vi bestämt vilket golv vi skall ha i entré, hall och kapprum. Det blir ett väldigt mörkgrått nästan svart skiffergolv. Väldigt likt det på bilden! Vi skall ha vitmålad träpanel på väggarna så jag tror och hoppas att den här bilden (Sköna hem) ger en ganska god uppfattning om hur det kommer att se ut!
..
..
..
Vi har idag varit runt och tittat på olika "stenar" och bestämt oss för en sort, så till veckan blir den att handla sten. Fattar inte hur det skall gå till bara, vi behöver 30 kvm och älsklingen lyfte en förp. med 1 kvm och jag såg att det var tungt...
.........
.......
Lussande för en tårögd/rörd mormor och morfar samt moster med familj har vi också hunnit med idag! Måste bara få visa min lilla underbara Lucia, som myser i soffan efter att ha lussat för pappa i morse!
....
.....
...
Sen är jag lite stolt över att få visa mitt pepparkakshus som blev färdigt i går natt! Jag har inget Zinkhus från Walter & Co, passar inte riktigt hemma hos oss, men jag tycker att de är fina!
.........
.....
....
Därför gjorde jag mig ett alldeles eget "Zinkhus" av pepparkasdeg! Passar bättre i färgen hemma hos oss! Ursäkta kvalitén på bilden, men jag orkade inte ta nya, när jag i datorn upptäckte hur vissna de blev...
.........
.....

6 kommentarer:

milla sa...

Huset kommer verkligen bli snyggt.

Hur gullig som helst, den lilla lucian.Lucia är som bäst när den framförs av barn eller hur?

Walther & co kan "slänga" sig i väggen*skämt* för vilket fint pepparkakshus!!! Vad duktig du är...jag är glad om jag lyckas få med pepparkaksgummorna från bakbord till plåten!*skratt* Ha en mysig vecka...Kram Milla:D

Kristin sa...

For ei skjønn jente du har Helena:-) Endelig litt julestemning her i Norge...her snør det nå! Hurra!!!! I dag skal jeg på litt tilvenning i barnehagen med Lilly, i morgen er hun ett år... tenk det..., og dessuten skal keg pakke inn julegaver, og på Luciafeswt i barnehagen til Elias. Så en travel dag:-) Ha en super dag vennen. Stor klem Kristin

sandra sa...

Vilken söt Lucia och vilket fint pepparkakshus!! Svart skiffer med vit panel kommer bli topppen. :) Ha det bra!

Livet de la crème sa...

Svart skiffer är ursnyggt! Vi har lagt ett par rader framför vedspisen i köket och funderar på att även lägga i yttersta hallen, just när man kommer in genom ytterdörren. Vaxade trägolv är inte riktigt optimalt i kombination med blöta grusiga skor :)

lugna gatan sa...

Underbart peppakaks hus!! Mitt har redan rasat...arkitekt är nog inget för mig.=)

Ha det bra!!
/Jeanette

Tant Åsa sa...

Imponerad av ditt pepparkakshus, verkligen ursött! Svart skiffer till vita väggar oslagbar kombination. Mitt parkett golv börjar se tråkigt ut i köket skall nog byta till svart skiffer, hmmmm...
Hälsningar Åsa.-)

Related Posts with Thumbnails