16 januari 2011

Drömmer om och längtar efter...

.
.
Idag drömmer jag mig fram i tiden

Finns det någon mer än jag som känner sig mätt, kanske till och med proppmätt, på denna vinter? Jag är verkligen ingen "vintermänniska". Vintern i Mälardalen är för mig en enda lång transportsträcka, när man är i fjällen är det en helt annan sak.

Helst vill jag bara hoppa i mina långkalsonger i oktober och ta av mig dem i början på maj. Att klä sig snyggt till vardags, på vintern känns bara kallt/jobbigt. Varje år tänker jag att denna vinter skall bli annorlunda, i år skall jag klä mig snyggt, coolt och varmt. Brukar göra några halvhjärtade försök i november, men det slutar alltid med att jag fryser några dagar och sedan plockar jag fram den gamla Goosen, termobyxorna, Hestravantarna och någon halvful mössa. Varken snyggt eller coolt, men underbart varmt i alla fall! Hur klarar ni vintern? Ni är väl superpiffiga allihopa!

Hur som haver är jag nyligen hemkommen från några timmar i stallet med Lillan. Magen är fortfarande "sådär", men Lillan behövde komma ut och få lite luft, så det var bara att bita ihop. Medan jag sakta tinar, här framför tv:n surfar jag runt och kikar lite på härliga somriga bilder.

Detta finfina hus har jag sett i Elle tidigare tror jag. Jag tycker at det är helt underbart, med det vackra blanknötta golvet, och kolla fönstren!!! Känslan av sommar i bilderna går inte att ta miste på. Jag tittar, njuter och längtar...






Stellan Herner

See you soon, och tack för denna helg!
.
.
.

7 kommentarer:

Anette - Vi bygger hus sa...

Underbara bilder! Jo, nu längtar jag efter något annat än vinter.

anna sa...

Jo visst är det så. Längtan efter vår är ganska stor just nu. Helst av allt sommar!! Men hellre snö än regn. Känner mig inte heller så piffig i mössa och tjockaste jackan tyvärr men det är varmt ;-)

Kram anna

Ord & Känsla sa...

Åh, vilka sköna bilder! Sommar och värme, men tyvärr är det långt borta...

Kram Helena

mammaxtre sa...

Härliga bilder. Dock mycket vinter kvar är jag rädd....

Anonym sa...

Ett av mina favoritreportage från Gunnel Sahlins hus. Var det i Lantliv senast? Jag gillar trädgårdsbilderna. Den pampiga schersminbusken och den lilla bänken och piprankan och skuggrabatten. De har jag sparade i min inspirationsbank. Tack för påminnelsen!

Milla sa...

Åh vilka härliga bilder med frodig grönska! Ja du, klä sig varmt och inte frysa går före allt annat, så piffigheten får man spara... Jag är annars glad åt dessa vintrar med snö och kyla så man verkligen får klä sig för vinter. Att välja kängor som är varmsnygga istället för det chica men osmarta, är det väl kanske vekligen vuxenpoäng på men den som väntar på nåt gott :=) snart är vi där med ljumma vårvindar huxflux! Kram Milla

Anonym sa...

Ja bor man i Östersund så måste man ju bara ÄLSKA vintern:)
Å de gör jag verkligen! Tänk att få va ute, åka skidor, komma in med rosiga kinder, elda i kaminen, dricka varm choklad och mysa under filten med tända ljus och dresscoden e självlart UNDERSTÄLL! De e lycka de:) O faktiskt finns de ju riktigt snygga underställ, typ Kari traas!
Ha en underbar vecka!
Kram från Alexandra i Östersund

Related Posts with Thumbnails