24 augusti 2011

En hit och en miss

.
.
Tusen tack allesammans för Era fina och peppande kommentarer,
 nu känner jag mig mer övertygad än någonsin! 

Härlig ledig dag idag, och vilket väder vi haft! Är det detta som kallas "Brittsommar" så är jag en stor fan av det fenomenet kan jag meddela Er kära vänner. Mer Brittsommar åt folket! Lillan och jag bestämde oss i morse för att vi skulle åka på en liten utflykt, och jag fick för mig att vi skulle baka muffins för att ta med. Jag är dock ingen vidare bakerska kommer ni snart att få se...




Tidö slott blev målet för dagens utflykt (jag hade tänkt skogen, men det var inte längre något allternativ när jag sagt till Lillan att vi måste ha gummistövlar på oss för ormarna...). Lillan gillade Tidö men var konfunderad över att inte kungen, som hon trodde bodde på slottet, ville släppa in oss! Dessutom var hon lite besviken över att vi tog bilen dit. Hon hade sett på Madicken, och förväntade sig att vi skulle åka tåg (!) på vår utflykt, precis som Madicken gjorde på sin!


Så var det där med muffinsarna...




Som sagt, jag är ingen bakerska att räkna med,
men liiite bättre än såhär brukar det faktiskt kunna bli.

Päronmuffins skall det föreställa, men kära hjärtanes vad fel det blev med det mesta. En erfarenhet rikare är jag i alla fall efter denna fadäs, och den vill jag dela med mig av till Er. Googla aldrig fram ett recept och ta första bästa som poppar upp, var liiite kritisk och leta tills du hittar ett recept med recensioner!! Viktigt viktigt, annars kan det bli som det blev för mig, bland annat alldeles på toook för mycket bakpulver, vilket gjorde dem helt oätliga...


Kram kram till Er
.
.

1 kommentar:

Lina Gardelid sa...

Hej!! Kom gärna och fira hos mig. Jag har en STOR utlottning av wings-reproduktioner, personliga tavlor, retro-motiv m.m. Välkommen att delta och lycka till!

Hälsningar
/Lina

Related Posts with Thumbnails