25 mars 2012

När man plötsligt bara får nog...

.
.
Det svarta köksbordet, som börjar bli slitet och som har lite för många hack i färgen
vid ena kortändan (!), har stått mig upp i halsen en längre tid nu.




Igår kväll vid halv elva tiden var jag ensam hemma och fick helt nog,
Spurtade ut i förrådet och letade rätt på en burk vit målarfärg.




Sedan satte jag igång.
Underarbete och noggran planering har aldrig varit min starka sida,
jag är nog lite mer "tuta och kör".




Oftast blir det bra men ibland blir resultatet därefter.
Denna gång är jag rädd att resultatet blev just
"därefter..."


Jag har en liiiten känsla i maggropen om att det ikväll kommer hem en älskling, som kanske förhoppningsvis säger "men Herre Gud såhär kan vi ju inte ha det..."


Det ena ger liksom det andra,
så nu måste jag åka iväg för att inhandla ett stycke matta och kanske kika på nya stolar.


Såklart får ni se resultatet sedan, men nu måste ni önska mig lycka till!


Kram Helena
.
.
.

7 kommentarer:

Kicki i Åre sa...

Vad smart du är!! :))

Här har du en till som ogillar planering och förarbete, drar bara igång, men det brukar sluta lycklig på ena eller andra viset, så nöjd brukar jag bli!! :)

Trevlig söndag till dig! :)
Här har vi precis vinkat av vänner som varit och hälsat på några dagar, blev väldigt tomt....

Kram

Lisa sa...

Ååå vad underbart... visst blir livet mer spännande när man är en smula impulsiv och handlingskraftig?

Casa of Mia sa...

Det blir jättefint, kram

Casa of Mia sa...

Det blir jättefint, kram

LIFE by TESS sa...

Stort lycka till Helena! :) Det blir säkert jättebra!

Jag är själv så ledd på de flesta av våra ekmöbler och funderar på om man (läs jag) skulle kunna måla om dem men vilket århundrade är en annan fråga...

Önskar dej en fortsatt trevlig kväll.

Kram kram

Linneth sa...

Hej Helena!
Först måste jag tacka för en fantastisk fin inspirationsblogg! Helt ny hos dig, och jag gillar verkligen din stil!
Har funderat lite på dina "grislampor" som du har ovanför matsalsbordet, är de väldigt bländande när man sitter vid bordet? Hur högt ska en lampa hänga? Har letat som en tok efter lampor, allt ska ju stämma, och just hela bländ-grejen är jätteviktig då vi nu har en riktigt dålig lampa som bländar.
Hoppas du har tid att svara mig!
Vänligen Linneth

@my casa sa...

Precis som mig, vill man ha något gjort är det
bäst att göra det direkt. Bra jobbat!

Related Posts with Thumbnails