2 oktober 2012

Den där Y-stolen...

 
 
 
Hoppas att ni haft en fin helg. Här har det varit kalasande för hela slanten. 2-årskalas i fredags och 18-årskalas i lördags. Lite spridning på åldrarna bland Lillans 7 kusiner mao. Den här gången var det den yngsta och den äldsta som skulle firas!
 
I förra veckan skrev jag om kvistlampan och det hemsnickrade köksbordet som vi skall ha i Lofsdalen. På stolfronten är vi fortfarande inte i hamn. Ingen panik förstås, eftersom grunden precis blivit klar, och det lär ta ett tag innan vi kan flytta in. 30 mars står det i kontraktet med snickaren att det skall vara klart, så vi får väl hoppas och utgå från det då...
 
Hur som helst har jag fått några tips om att Wegners Y-stol kanske skulle passa till bordet och lampan. I tell you girls, ooom den skulle!!! Så in i vassen!!! Det finns bara en hake...
 
Drygt 6 000 pistoler går den loss på, och då menar jag alltså för en enda liten rackars stol! Tänk er själva, vi behöver 6 st...
 
6 x 6 375 = 38 250 kronor, det är ju för bövelen tex:
 
1 vecka med all inclusiv för 4 personer i Grekland under högsäsong.
Eller, nästan 4 (!) års avbetalningar på studielånet.
Eller, Linas matkasse var annan vecka i 2 år
Eller, nästan 3 Celineväskor.
 
Så "det vete sjutton" om det känns ekonomiskt försvarbart...
 
Vi budade en gång på 6 st Y-stolar på Lauritz.com och var med upp till 24 000 (gissa om man blir hetsig). Plötsligt var tiden ute och någon lade 200 kr mer, och drömmen förblev en dröm...
 
Men det är gratis att titta och drömma i alla fall!
 
 
 
Bilden hittade jag här
 
 
Bilden hittade jag här
 
 
 
Bilden hittade jag här
 
 
Bilden hittade jag här
 
 
Bilden hittade jag här
 
 
Ha nu en riktigt fin tisdag, det skall jag ha!
 

Kram
 
Helena
 
 
 

6 kommentarer:

@my casa sa...

Jaadu Helena det blir till att arbeta H.Å.R.T :)

Kramar Åsa

Kari sa...

Jeg drømmer også etter noen sorte Wegners Y-stol, men de er jo altfor kostbare. Dessuten har jeg hørt at de ikke er noe gode og sitte lenge i... Til den prisen bør man kunne sitte en hel kveld, natt og gjerne frokost. :-)

Spennende og følge hyttebyggingen deres. Leser bloggen din fast, men veldig lenge siden jeg har kommentert noe. Gleder meg å se fremgangen din med eget firma.

Kari :-)

Fru Martinsson sa...

Urfin stol och visst när man sätter det i relation till annat kanske det inte är riktigt försvarbart. Å andra sidan en sådan stol har man i en herrens massa år, kanske kan bli släktklenoder och dåå blir det väl genast försvarbart eller???

Anonym sa...

Hej!
Kolla in sidan designers revolt ! Där finns betydligt billigare märkesstolar. Y stolen är också min stora favorit.
Hoppas du han hitta något där som passar.
Mvh Anneli

Anonym sa...

Sjukt snygg, sjukt dyr och grymt obekväm. Tycker jag :)
Madeleine

Kicki i Åre sa...

Jag har också lite svårt att motivera inköp av dessa stolar , men vill ha!! Har fått lov att låna hem två för ett test till vårt bord, men jag vet inte om det är så smart... Hur ska jag kunna lämna tillbaka dem??? ;)

Kram

Related Posts with Thumbnails