24 maj 2010

Små vardagliga ting...

.
.
Denna måndag bjöd inte på något kalasväder direkt, tycker att det var kallt och blåsigt mest hela dagen! I morgon blir det säkert strålande väder!


Lillan och jag gör inte så många knop om dagarna, men idag har vi haft en dag där vi flängt runt i diverse affärer hela eftermiddagen. När vi gick ut från El-Giganten hörde jag ett litet
- Tråkigt!
- Vad sa du, sa jag, sa du att det var tråkigt?!
- Jaaa!
- Var det ingen rolig affär?
- Neeej!
- Är det en tråkig dag?
- JA!

Där ser man, men man kan ju inte hänga i lekparken hela dagarna, varje dag!!!




Även om en speciell liten dam gärna skulle göra det! Gungan är en favorit, alltid en lite skvätt gråt när vi skall lämna den!




Gunghästen funkar den också!


Själv har jag roat mig hela kvällen med att sy gardiner (lika dem som syns på bilden i mitt kök)! Har en beställning som skall bli färdig de närmaste dagarna!




Det är en fröjd att sy på min gamla Singer från 1961 sedan den fick sig en omgång hos "symaskinsmannen"! Den spinner som en katt!




En riktig pärla! - Sådan här kvalitet har inte tillverkats de senaste 35 åren! Sa gubben som lagade och gjorde service på den gamla maskinen för några veckor sedan!


Nejhej! Nu är det nog bäst att jag hoppar i bingen, för snart blir jag nog väckt av skönsång när familjen, gissar jag, uppvaktar mig på min 38:e födelsedag i morgon!


See you soon!

.

19 kommentarer:

Anonym sa...

God morgen, og gratulerer så mye med dagen!! Hurra!!

Så sinnsykt fine gardiner du syr!!! Har du oppskrift, forklaring på hvordan du syr dem? Er det lin du bruker?

Ha en fin-fin bursdag!!!

Klem fra Siv

Birgitta sa...

Stort Grattis på din dag, hoppas den blir skön:)

Preffen sa...

Grattis på födelsedagen! Hoppas den blir underbar! kram

Hemlängtan interiör & design sa...

Grattis på födelsedagen! Hoppas att du får en fin dag!
♥ - hälsningar
Marie

Cina sa...

Grattis på födelsedagen!
Härligt att ha en sån symaskin! De nya är verkligen ingen utveckling. Massa finesser som man sällan använder men syr inte lika fint som de gamla.
Ha en härlig dag!

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen!!! Tittar ofta in på din trevliga och personliga blogg. Ditt hus har ett läge som man bara kan drömma om...helt underbart. Du lämnar alltid trevliga texter, vackra bilder och visar en härlig och ödmjuk sida av ditt liv. I like!!! (är personligen lite trött på alla bloggar som mest går ut på att BARA få visa inköp och tjusiga närbilder på bloggerskor i nya kreationer...boring!).
Kram Anna

Unknown sa...

Grattis på Födelsedagen :)
Ha en toppen dag
Kram Fia

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen!
I hope your birthday won't be "tråkig" at all :o))
You're little Tilda is such a pretty girl and she looks so much like her mother!
So again: Herzlichen Glückwunsch zum Geburtstag!!

Many greetings,
Anne

Anonym sa...

Grattis! Och jag är så glad att du syr gardiner ;) ska bli så spännande när dom är klara!
Kram Tina

Anonym sa...

Hej!
Tycker även jag att din blogg är mjuk och personlig, man blir ljugn av att inte hetsas att handla dittanodattan fniss" en blandning av de mesta, fortsätt så!!
hur går det med GI??
Och du GRATTIS till en 38 åring som är ursnygg.

Philia sa...

GRATTIS VÄNNEN!!!!

Still looking FAB!!! Hoppas att du får en riktigt mysig dag med familjen ute på vackra udden!

Vi kan väl hitta på något när jag kommer hem??? Det är ju snart premiär för en vääldigt efterlängtad film tex, eller en fika med skatterna funkar också!!!:)

STOR KRAM

P

Livet de la crème sa...

Grattis på födelsedagen! Hoppas att du får en härlig dag. Kram

Gabriella sa...

Grattiskram till dig idag! Hoppas du har en finfin dag!

Bella

Under min himmel sa...

Jättefina hissgardiner.. hur mycket tar du för dom? :)

Mvh S

Gro sa...

Gratulerere så mye med dagen !
Samme årgang som meg - den beste sies det ;)
Håper du har hatt en fantatsisk dag!

Klem !

signerat 71 sa...

Med en enkel tulpan på bemärkelsedán - jag har den äran att gratulera!!! Hoppas din dag varit full av glädje! GRATTIS!!!!
Kram J

Johanna sa...

Grattis på födelsedagen!

Hoppas att du får en härlig dag.

Line fra huset på landet sa...

Gratulerer med dagen:))

God klem fra Line

Anonym sa...

Gratulerar! Hoppas att din dag blir fin!

Related Posts with Thumbnails