19 maj 2010

Detta är vad jag ser...

.
.
GI grejen går förhållandevis bra! Det gäller bara att tänka till när man skall laga mat! Det enda är att jag har ett väldans sug efter ett syrligt äpple en fresh apelsin eller någon annan god frukt...


Frukosten är lite jobbig, jag ÄLSKAR goda smörgåsar till en kopp kaffe på morgonen, ofta dagens höjdpunkt, men av det blir det inget alltså. I morse åt jag ett par stekta ägg och några baconskivor sedan tog jag en kopp kaffe och en bit riktigt stark lagrad ost. Helt OK faktiskt!


Anna-Malin med bloggen Helt Enkelt har utmanat sina läsare att visa vad de ser när de tittar ut! Jag hänger på (det är lite av På Vår Uddes paradgren, hi, hi), och visar de här tre bilderna!




Det här är vad vi ser, om vi tittar snett åt vänster från vårt vardagsrum på nedre botten och vårt TVrum på övervåningen, och det är kväll!




Om jag tittar snett ned åt höger en tidig morgon är detta vad jag ser! Vårt lilla bastu och relaxhus (som vi typ aldrig använder...)!




Om jag går upp ännu tidigare, som jag gjorde när jag ammade tex, är detta vad jag ser rakt ut från vardagsrum, kök och TVrum på övervåningen!


Utsikten hemma hos oss skiftar något helt fantastiskt, helt beroende på årstid, tid på dygnet och vädrets makter! Jag har tidigare visat en "kavalkad" av bilder som visar vad utsikten, kan skilja sig "from time to time"! Om du vill se det kan du klicka HÄR!


KRAM!
...
.

15 kommentarer:

Anna-Malin sa...

jag säger bara: WOW WOW WOW...vilken utsikt...
helt underbart att bo så...

kram kram

Stjärnor & Champagne sa...

Underbaaaar utsikt, ja mitt körsbärsträd är inte så mycket att hurra för/ Ha det gott Kram Anne

Anonym sa...

Hej !
Själv äter jag Rågflingegröt med russin och andra frön i och även fiberhavregryn, med mellanmjölk. äter också ganska bra med frukt och!! går ner i vikt! men som sagt jag rör på mig flitigt, annars tar det hundra år innan resultat, om man inte är 18 år typ!!!
Gick idag 1tim/40min gissa omdet bränner fett!!
Ge inte upp jag hejar på Er alla!!

Anonym sa...

Ni har verkligen en helt otrolig utsikt! Tittar vi ut hos oss så ser vi visserligen lite vatten också men vi har inte i närheten av er fantastiska utsikt!

Kram Linda

signerat 71 sa...

Vilken fantastisk utsikt!!! Jag blir så avis;)
Min dröm är att få bo vid havet med en riktigt härlig utsikt.
Kämpa på & fortsatt lycka till med din GI!
Kram J

House number 15 sa...

Vilken fantastisk utsikt!! Ni bor såå fint..

Har också kört GI efter gravideten och det bästa var att man såg resultat snabbt och att man aldrig var hungrig. Kämpa på!!

Ha det gott!
Kram C

Dr Molly sa...

oj vilken fantastisk utsikt!! Så vill jag också kunna vakna!

Starkt av dig att köra GI! Jag hade själv inte klarat det, hade saknat frukosten för mycket precis som du! Och att inte få äta frukt?? Det låter helt galet i mina öron. Jag hade aldrig kunnat sluta med frukost och frukt i resten av livet! Hellre en extra tur i löpspåret(-;

Stort lycka till och kämpa på!

Kramar

På vår udde! sa...

Helt Enkelt: Det är super på sommaren, på vintern när "nordan" ligger på är det väl sådär...

Anne: Körsbärsträd kan vara fantastiskt vackra på våren!

Anonym: "Ditt" sätt erkar mycket sundare, men jag tänkte att det här kanske var en liten genväg... Badsäsongen lurar runt hörnet! 1 tim och 40 min promenad, det är grejer det!!

Linda: Tänk vad många det finns som skulle vilja se lite vatten från sina fönster! Ni har det säkert jättefint!

Signerat 71: Tack! Visst är utsikten fantastisk, men tyvär är det inte ett vackert blått hav utanför fönstret, bara Mälaren...

House numb..: Tack! Det är just de fördelarna med GI som jag är ute efter! Klarar liksom inta att späka mig, sedan har jag inget vidare tålamod, vill se resultat snabbt, annars tröttnar jag...

Dr Molly: Tack! Just frukosten är värst och frukten saknar jag verkligen! Är nog ingen bra diet att hålla på med för länge! Då menar jag den här första fasen helt utan kolhydrater...

Unknown sa...

Verkligen fantastiskt vacker utsikt!!!

Birgitta sa...

Vilka bilder!
Jag njuter också av härlig utsikt över vatten när vi är i sommarstugan. Då har jag Östersjön 50m från trappan.

Jag kör också gi och visst blir det lite mycke ägg i början. Men man är ju bara i Rivstart 2-3 veckor. Nu blir det mest smootie eller keso med frukt. Rågbröd till det.

Therese sa...

Underbar, ljuvlig, fantastisk utsikt... inte alls avis ;)

Jag håller på med LCHF kost (pga krånglande mage) och det enda jag inte kan hålla mig ifrån är också det där förbannat goda brödet. Jag åt ett kokt ägg och några skivor ost till frukost i några månader... men har tillåtit mig själv nu att äta bröd emellanåt. Dock kan ju emellanåt blir ganska ofta, men man får ha tålamod och kämpa på.

Camilla sa...

Ljuvliga bilder!
Skönt att dina bilder kom tillbaka, vi har pratat länge om att skaffa en extern hårddisk men det blir ju liksom aldrig av....men vi borde!
Ha en härlig fredag
Camilla

Anonym sa...

Fin utsikt! Är också nybörjare på detta m foto. Får man fråga vilken kamera/obkektiv du använder?

MVH/Pernilla

På vår udde! sa...

Villa W: Ja, det är faktiskt fantastiskt här ute!

Birgitta: Du det låter som att du har en rätt ok sommarstuga! Grattis till det och lycka till med GI!

Therese: Det är helt avgjort brödet jag saknae mest! En god "macka" till morgonkaffet "jummi"!!

Camilla: Köp de förbaskade hårddisken kvickt, för det är ingen angenäm situation om de kära ägodelarna försvinner...

Pernilla: Jag har en Nikon D40 med ett vanligt 18-55 mm objektiv och ett 50-200 mm objektiv! Man lär sig något nytt hela tiden, det är så kul!

Preffen sa...

Helt underbar utsikt, måste bli lite avis faktiskt. Det är någe magiskt med vatten.
kram

Related Posts with Thumbnails