14 maj 2010

Regn och betong

.
.
Hoppla, hoppla vad det regnar idag, vad göra en dag som denna? På med regnstället och ut i trädgården får det nog bli! Handlade en del växter igår som skall ned i jorden, bland annat runt den speciella sandlådan under päronträdet, som jag håller på att fixa! 






Någon ville se fler bilder från vårt hus, så jag gick omkring här i morse och funderade på vad som skulle kunna vara kul att visa! Så kom jag på att vår betongbänk i hallen är himla fin, men försvinner tyvärr pga de fula tapeterna (lite uppljusning av bilden, så försvann de) och klinkersen som är väldigt mycket 1990-tal.


Väggarna skall målas men golvet får vi nog dras med. För stor apparat att bila upp golvet med golvvärme och allt! Så lite målarfärg, några fina betonghyllor (likt de förtjusande hyllorna som A-M "Helt Enkelt" har i sitt kök) så skall nog vår hall bli fin också!


Kramar till er från mig idag!

.

5 kommentarer:

signerat 71 sa...

Vilken läcker betongbänk!!! Känns som ett lite större projekt än ett par timmar att fixa golvvärme & klinker:)
Kram J

Anna-Malin sa...

jo, jag tackar... :) Jag är så glad för mina hyllor. Skulle kunna ha hela huset fullt. (eller, nej, det räcker med dem jag har.)

Superfin bänk! Jag har länge velat ha en betong bänk i trädgården. Hoppas jag kommer till skott i sommar.

nej, nu ska jag gå och fixa till mig. resturangbesök med goda vänner väntar. vad har man på sig när det är så kallt i maj? svårt...

kram på dig!

Linruz sa...

Med lite färg och snygga assesoarer kan man förvandla ett rum.
Är övertygad att det kommer bli lika fint som allt annat du visar.
Ha en fin helg.
kram Lina

Anonym sa...

Jättefin bänk. Jag är också mycket förtjust i betong - såväl ute som inne. Ha det gott. Kram
//Marika//

På vår udde! sa...

Signerat 71: Liiitestörre projekt där med golvet ja...

Helt Enkelt: Mysigt med restaurantbesök, hoppas du hittar ngt raffigt att ha på dig, hi, hi! Du som är så händig kan säkert göra en fin betongbänk själv! Det är ganska lätt!

Lina: Tack det var snällt sagt! Usch, jag måste ta tag i hallen känner jag nu...

Marika: Jag är mycket förtjust i bänken! Har lite betong ute iträdgården somjag tänkt visa lite längre fram!

Related Posts with Thumbnails