29 december 2012

Ruggigt snyggt

 
 
 
 
 
Man kan väl säga att just nu går det åt skapligt mycket tid till att planera och fundera kring renovering och inredning av det nya huset...
 
 
 
Det naturliga hade kanske varit att måla köket vitt, men när vi för en tid sedan slog upp senaste numret av Elle Interiör tänkte vi om helt och hållet.
 
 
 
 
 
 
Det här köket tillhör en av Days grundare (Mikkelsen) och utformningen av det är väldigt väldigt likt det som är i huset i stan. När vi såg dessa bilder kände vi bara att det liksom inte fanns något alternativ. Köket måste bli svart!
 
 
 

 
 
Visst är det heeelt underbart? Jag bara älskar det, så galet snyggt! 
 
 
 
I vårt hus är det också superhögt i tak och tre stora fönsterpartier så jag är inte rädd för att det blir för mörkt. Dessutom skall bara köksinredningen i yttervarv vara svart. I innervarv (ni kommer att fatta vad jag menar sedan) kommer det att vara vitt. Där är det mycket murade delar som skall putsas vita, en jättestor vitputsad spiskåpa över vedspisen, elspis, bänkar och annat. Granitbänken som är där kommer att bytas ut mot carraramarmor.
 
 
 
 
 
 
 
Mikkelsens villa är inte helt olik vår, bara lite större och tjusigare :-)  Men vi kommer att ha den lite som en målbild när vi renoverar, inte allt men delar av den.
 
 
 
Mikkelsens kök tex har sexkantigt formad marmormosaik på golvet som kanske är det snyggaste golv jag någonsin sett, men håll i hatten vad det var dyrt! Där lär vi få söka efter ett något mer rimligt alternativ.
 
 
 
Nej nu är det bäst att jag sätter en jäkla fart så man kan ta lördag sedan!
 
 
Kram Helena
 
 
 
 
 


12 kommentarer:

Ester sa...

Vilken härlig tid ni har framför er. Köket ser ursnyggt ut och jag tror att jag förstår vad du menar med insidan vit ;) Kram Ester

ikas sa...

Underbart kök om man har som du skriver mycket ljusinsläpp. Jag ser fram emot att få följa er på denna resa. Jisses vad kul!

Petra sa...

Vad roligt att ni fått ert drömhus. Grattis! Det kommer bli så fint.

Lena - gott för själen sa...

Så snyggt kök, det där!

Kram Lena

Sandra sa...

Hej! Jag tror inte jag kommenterat här innan men jag har nog följt din blogg i ett halvår och hängt i under din lilla tystnad. Det är jag jätteglad för! Jag älskar dina inlägg och jag får utlopp för många egna drömmar och ser nya infallsvinklar. Jag tror jag är så där tio år yngre än dig men har dig och din stil lite som förebild. Jag är jätteglad att ni tillslut fick huset och jag ser verkligen fram emot att följa din resa i huset. Fortsätt med ditt fantastiska jobb med bloggen den lyser upp min vardag!
Hälsningar Sandra

Kicki i Åre sa...

Åh det där huset föll jag stenhårt för när jag bläddrade i Elle! Vad fint ni kommer få!! :)

Kul att ni väljer något annat än vitt som de flesta annars väljer!

När får ni tillträde?

Kram o trevlig lördagskväll

Anonym sa...

HeJ! Stort grattis till Er flytt! Kommer bli jätte fint,helt övertygad om!
Ska bli spännande att följa Er resa!

Gott nytt år! Kram Patricia

S sa...

Grattis!!! Vi har ett svart (sotgrå) kvänum kök har inte ångrat oss en sekund. Men vi har bara underskåp extra brett på så sätt blir det inte mörkt. Skafferi+kyl och frys är så klart inbyggda på höjden. Till det har vi extra tjock corian skiva i vitt. Vi får galet mkt beröm för köket av vänner och andra på besök. Så go for it!
S

Anonym sa...

Hej
Jag undrar när människor blir nöjda med livet!!!
Ni som bodde så fint med härlig natur.
Ni bygger i fjällen och nu värsta renoveringsobjektet.
Var ska det sluta stanna upp och ta vara på livet istället, jag personligen börjar tröttna på er bloggare som alldrig verkar nöjda.
Inget illa menat men LEV nu istället förlivet går fort.
Kram från en som tänker leva ett nytt liv nästa år !!!kallas Kvalite tid. inte så mycket vill ha!!!

Anonym sa...

Anonym: fast alla har vi olika intressen...hade du sagt sådär om det hade handlat om träning, segling eller något annat? Vi är precis likadana vi har flyttat 3 ggr på 9 år och vi har lämnat villor som är som en dröm för dom flesta trust me.... Men vi tycker att det är så förbaskat kul att börja med ett nytt projekt och det handlar INTE om att man inte kan leva i nuet utan snarare tvärtom man lever bara 1 gång och då ska man ju göra det man vill inte lyssna på vad ANDRA tycker.
Så lev du ditt liv så lever vi andra vårt!
Gott nytt år på dig!

På vår udde! sa...

Tack du senaste anonyma!!! Så himla bra sagt, det är just precis så jag känner. Lever bara en gång och är så himla glad att jag faktiskt har möjligheten att leva ut mina drömmar! Den möjligheten kommer jag att ta vara på, var så säkra!

Kram Helena

Anonym sa...

Grattis till husköet! Svart kök är så läckert! Det är bara att bombardera oss med dina funderingar och val kring huset,Roligt att följa!

Related Posts with Thumbnails