5 april 2011

En litens "blogghörna"

.
.
Lite knasigt är det förstås att ha Lillans rum, med alla leksaker, på övervåningen.
Där kan hon ju liksom inte vara och leka själv,
 och vi hänger mest i köket faktiskt...




Så efter en vända till diverse Loppisar, kom jag hem med ett litet bord,
 och en liten spegel med smyckelåda under.
Fula färger var det förstås.




Men Lillan och jag hjälptes åt att måla grejerna vita, och vips hade vi förvandlat bordet
 och spegeln till en perfekt "blogghörna" för en liten tjej! Lillan är hur nöjd som helst
 med sin lilla "hörna", där hon kan sitta och rita eller pyssla med annat.




På baksidan av köksbänken finns ett skåp, som jag har tömt på köksgrejor och där huserar nu pennor, papper, målarfärg, pärlplattor, modellera och annat pyssel,
som Lillan lätt kan plocka fram själv när andan faller på!




Ja, som sagt, Lillan gör ju som mamma gör, så visst sitter hon där och
"bloggar" också!

Om ni undrar hur det gått med vår lilla vovve, så kan jag berätta att on här fortfarande ledsen och har ont, så i eftermiddag bär det av till veterinären för en undersökning och smärtlindring.
Stackars, stackars lilla Gunborg!


So loong!
.
.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilka fina bilder!!
Och vad fint det blev, kan tänka mig att din lilla är riktigt, riktigt glad!
Nu blev jag jättesugen på att fixa en fin hörna i min pärlas rum, får bli ett ryck direkt när jag kommer hem från jobbet idag. :-)
Så dax att jobba igen då, för nu är lunchen slut...

Kramar
Petra

Stina sa...

Klart att lilla gumman ska ha en fin blogghörna.
Hoppas lilla vovven blir bra snart.
kram Stina

Birgitta sa...

Vilken fin plats hon har fått!
Jag har också ett skåp på "fel" håll som är fullt av pennor, papper, målarfärg mm för besökande barn (mina är ju stora) Dår finns också servetter, ljus. Perfekt.

Blir så glad att du är tillbaka och kör ditt rejs! Det är ju därför det är kul att titta in här för att du är du och skriver om det du vill. älskar dina härliga bilder:)
Kram

Related Posts with Thumbnails