4 juli 2011

Tänker ekipera mig i Göteborg

.
.
Semestern tuffar på här hemma och nu har även my darling M gått på semester!
 Ja vi fuskade ju lite där i början på juni när vi åkte till Korfu, men nu har liksom den riktiga sommarsemestern börjat. Nästa anhalt denna sommar blir Göteborg. Min älsklingstorstad här hemma i Sverige. Stockholm är trevligt men Göteborg är trevligare...


Jag har lagt ned mycket energi på vårt hem, inne och ute, under våren och försommaren och inte mycket plats har funnits för att ägna mig åt exempelvis skönhet och mode, som jag faktiskt är ganska intresserad av. Inte överdrivet mycket kanske, men lite för husbehov i alla fall! Vis av tidigare erfarenheter från Göteborg i början av juli så vet jag att bland annat NK har en åtråvärd rea, som naturligtvis måste besökas! Förra året fyndade jag det här och det här. Och det kan jag säga er, var väl investerade pengar, för Gud vad mycket jag använt både jackan och solisarna!


En annan favorit är denna kjol från Branting, som jag köpte förra sommaren. Nu har höstkollektionen för 2011 kommit och det finns några riktiga godbitar som jag är sugen på.






Fina bilder och fina kläder! Kanske tar jag och snokar upp någon butik i Gtbg som säljer märket. Har ni förresten tips på butiker som är värda ett besök så blir jag jätteglad, jag har ju liksom några dagar att "slå ihjäl" där nere, och trevliga butiker sitter aldrig fel!


Kram kram
.
.
.

9 kommentarer:

Linruz sa...

Håller med dig Göteborg är verkligen en urmysig stad.
Kram kram
Lina

Susanne, Göteborg sa...

Skrev kommentar om en butik du inte ska missa häromdagen..
Oles döttrar på Södra Vägen i Gbg. Väldigt nära Heden som jag misstänker att du, precis som jag kommer vara en del runt i kring under kommande vecka. Min stora tjej är precis som era handbollsspelare.
Sen har jag en stor som sysslar med helt andra saker och precis som du en liten, min blir 3 i september. 11 snart 12, 10 och snart 3 är mina.
Missa inte Oles döttrar, de har sååå mycket fint och alla undebara märken!!

Kram Susanne

Anonym sa...

Det som är bra med Göteborg är att själva shoppingcentrum är ganska litet. Jag tror att du skulle tycka om den lilla butiken Milk and Honey på Vallgatan. Önskar dig en härlig semester!

/Mia

17doors sa...

Hej, det alla skriver om på bloggarna är Artilleriet, men det har du säkert redan koll på..
kolla här från trendenser t.ex.
http://trendenser.se/2011/march/artilleriet-i-goteborg.html

Trevlig resa,
Ulrika

Tina sa...

Grace, Fiorucci, Oles döttrar, Blomrum, Milk & Honey, Casa Linné...vill du har fler förslag så hör av dig...blandad kompott av inredning o kläder.

Må så gott!

Anonym sa...

Hej,
Inväntar själv en dag på trädgårdsföreningen, botaniska...underbara miljöer. Tycker att butiken Casa Linne och Grandma´s är super fina inrednings affärer. Njut Göteborg. Hälsningar Elinor i Vårgårda

sanna sa...

Tänkte bara säga att jag snodde några bilder på "sommarhuset" från din blogg och använde i min. Det var ju bara så härligt! ( länka förstås)
Hoppas du får en fin tripp till Göteborg!

Kram
sanna

Anonym sa...

Ole´s Döttrar, är en underbar butik och ett måste om du är i Göteborg! Ännu bättre är att rean pågår för fullt! Välkommen till Göteborg!

::Jessica::

anna sa...

Vadkul att du kommer till Göteborg :-). Ja på Nk kan du hitta massvis med fynd just nu. Även Tara och Oles döttrar är fin fina butiker.
Hoppas du får en härlig semester!

kram anna

Related Posts with Thumbnails