27 december 2011

Full fart mot nyåret

.
.
Halloj, hur har ni det i blåsten?

Solen skiner tack och lov idag, det behöver vi verkligen i det mörker som råder just nu. Det är inte klokt vad korta dagarna är, blir de kortare och kortare precis som åren, när man blir äldre?

Julstöket är över för i år och nu blir det full fart mot nyår. I år firar vi nyår med vänner på Udden och jag tycker att det skall bli superkul att förbereda allt. Suttit en stund och surfat runt efter inspirerande nyårsdukningar. Lika mycket som jag vill att det skall finnas röda inslag i julen, lika mycket vill jag att nyårsdukningen skall vara vit och silvrig och med gröna inslag från växtriket.




Aftonbladet blogg visar denna dukning som jag gillar.




Och Anna Truelsen har så här fint dukat till nyår hemma hos sig.

Får se vad jag själv hittar på, skulle gärna använda lummer som jag tycker är vackert att ha på borden. Det är bara det att skulle man råka på att hitta några grenar så är de fridlysta så vitt jag vet, men kanske kanske kan man köpa i blomsterhandeln.


Helena
.
.

6 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Gud vilka fina dukningar! Själva ska vi bort på nyår, skönt! Fast det klart vi delar på allt, så iår ska jag stå för efterrätten och jag har inte alls kommit på vad jag ska göra! Vi ska ha hummer till förrätt och oxfile till huvudrätt! Har du något trevligt förslag på efterrätt? Hälsningar Helena

Unknown sa...

Va kul att du gillar min dukning! Det är så grymt kul med nyårsdukningar! Håller med att nyår gör sig bra i vitt o silver med en gnutt grönt!

Ska bli kul att se din dukning sen!!
Ha det så gott!
Kram Anna

Anonym sa...

Så snygga dukningar! Gillar också det vita, silvriga och gröna till nyår - det ska vara lite mer glamour än på julen ;-)

Ibland finns det lummer att köpa i välsorterade blomsteraffärer men jag har flera gånger kört med långa rankor av murgröna och tycker att det går "lika bra".

Ha det bra!
Åsa

Anonym sa...

Tjusigt ! Du kommer säker få till det minst lika bra !

Här blir det en lugn nyår med familjen tror jag, men det hindrar ju inte att man dukar fint ! :)

Är helt slut efter att ha skottat vår uppfart för 4:e gången idag.. gymkort behövs inte här ;)
Snön vräker ner och jag gillart !

Kram Kicki i Åre

Stjärnor & Champagne sa...

Jättefina dukningar:)...Säger som du att det vita och silvriga hör nyåret till...
Kram Anne

Anonym sa...

Vilka jättefina dukningar. Jag håller med dig, rött till jul och vitt och silver till nyår.

Kram Anna

Related Posts with Thumbnails