21 november 2010

Julpyntsplanering och idrottsgala

.
.
Hej och godkväll på er!

Sent inlägg hos mig ikväll. Full fart hela dagen har det varit här! Lillan och jag har varit i stallet och ridit, ja det är världens minsta häst, så det är lillan som rider och jag som går bredvid förstås! Hon bara älskar det! En halv handbollsträning har vi hunnit med också!

Idrottsgala

Apropå handboll så är Lillans storasyster, och hennes lag Irsta HF:s flickor -95 (som pappa tränar), nominerade till priset "Årets Järnet" (ungdomslag) vid Västerås Idrottsgala den 2 december i Bombardierarena! Tjejerna är så duktiga och har vunnit både ungdoms SM och blivit 3:a i Nordiska klubbmästerskapen i år! Vi kan hjälpa tjejerna att vinna priset genom att rösta HÄR!

Pyntplaner

Ja, ha, det blir ju en utmaning att få till ett julmysigt hem i år, när delar av huset ligger i en hög ute på gården... Dessutom är ju inte försäkringsbolag kända föra att vara lätta att ha att göra med, så det blir väl att hålla i "kulorna" (ha, ha, ha) ett ta framöver tills vi vet vad slutnotan stannar på! Jag hade gärna klickat hem alltihopa på dehär bilderna om det bara hade varit möjligt!



Nu måste ju inte julen nödvändigtvis vara fylld med en massa dyrbart hemklickat julpynt. Mycket vackert kan man faktiskt fixa alldeles själv med naturens eller trädgårdens egna prydnader!



Så fint att dekorera med kottar, det skall jag göra!



En lite finare glasburk, ett band och en liten grankvist blir en vacker ljuslykta ute i snön (som vi hoppas ligger tjock på backen till jul!)



Granrisgirland gör jag varje år och lindar kring broräcket, så skall bli även i år!
Har ni tips på julpynt ni fixar av material från naturen kan ni väl dela med er av det till oss andra!

Natti natti!
.
.
.

1 kommentar:

Stines Drömhem sa...

Jag är ett stort fan av att pynta med naturen, blir så mycket mer levande, än plastiga saker..
Jag har lite egna tips,de som är sugna får gärna kika in på den här länken http://pokerfrugan.blogg.se/category/jul-i-varat-hem.html ,
som går till min blogg kategorin "jul hos oss"
inte så mycket men jag tycker det är fint,kanske kan någon bli inspirerad! bara att bläddra neråt.
Kram
ps. din blogg är så underbar!!

Related Posts with Thumbnails