13 december 2010

Julklappar till mig själv del 1

.
.
Två arbetsveckor kvar till jul!

Många verkar ha varit flitiga i helgen och handlat julklappar till nära och kära. Jag har inte köpt en enda... Förutom till mig själv då!

I morgon hoppa in i bilen för att åka till Avesta (!) och hämta en av två, som älsklingen och jag köpt till oss själva! Sååå fina, alldeles sprillans nya och matchande!
Vad det är? Kommer i "Julklappar till mig själv del 2"!


Den andra julklappen till mig själv är ett friskt, blankt och välvårdat hår!
Jag har alltid varit usel på att ta hand om mitt hår. Klipper mig högst 1-2 ggr per år och hårinpackning gör jag i princip aldrig. Snål har jag varit, köpt billiga (dåliga) hårprodukter och gjort slingor och toningar själv, hemma, med varierande resultat. Men nu skall det bli ordning på det!

I lördags inledde jag mitt mission. 

Jag var hos frissan, "the one and only" Salong Johnas på Bondtorget i Västerås!
Det är verkligen en fröjd att gå dit. Salongen är ljus och fin, med levande ljus, färska blommor och gott kaffe med litet tilltugg. Soft musik i högtalarna, passar mig förträffligt eftersom jag lyckats gå dit flera gånger med migrän. Man blir verkligen ompysslad där! Hårbottenmassage har jag fått flera gånger, underbart, så otroligt avslappnande. För mig som aldrig går och får massage, på fotvård eller ansiktsbehandling är detta lyx.

Personalen är otroligt trevlig och välutbildad, ägarinnan Sabria övervakar och guidar proffsigt sina adepter och salongen har belönats med den finaste utmärkelsen en frissa kan få, ett medlemskap i den internationella frisörorganisationen Intercoiffur!


Planen för mitt hår är:

1. Bra hårvårdsprodukter. Sabria hjälpte mig att välja ut ett antal produkter som skall vårda mitt hår här hemma.

2. Klippa topparna ca 1 ggr var annan månad. Färga och slinga vid behov.

3. Riktig hårinpackning med värme på salongen minst en gång i månaden.

Med detta upplägg, borde jag om några månader ha ett vackert och glänsande hårsvall, tror ni inte? Nåväl, hårsvall är väl att ta i, men välvårdat kommer det sannolikt att vara i alla fall, och jag kommer förmodligen vara en gladare, piggare och kanske till och med snyggare mamma!
Är det inte det som är tanken med "egomammatid"?

See u tomorrow!

3 kommentarer:

MITT VITA HUS sa...

Redkens grejor är verkligen super men jag fick nyss ett litet paket med silicondroppar från lakme av min frisör (svärmora;) dom var verkligen urbra för topparna:) ett litet tips bara:) jag som har mörkt hår ab supertjock kvalitet har problemet att vintertid ser det halvdött ut, inte så värst slitet men bara ingen glans överhuvudtaget i det, men jag kör med mina frissa produkter och försöker tvätta håret "bara" tre gånger i veckan:)

Lycka till nu med barret:) och lite mer egomammatid;)

Kram M

Anonym sa...

O va skönt att bli ompysslad och bli fin i håret. Det behöver man verkligen lite då och då. Tyvärr blir de nog lite för sällan för dem flesta. Väntar nyfiket på att få veta vad ni har hämtat. Kram

Anonym sa...

Jag beställer alltid från www.lookfantastic.com sen ett par år tilbaka. Speciellt Redkens produkter blir väldigt mkt billigare trots frakt (som inte brukar ligga på så mkt)..
Kan verkligen rekommenderas!! Väldigt mkt billigare än här hemma. Tar bara ett par dagar också så har man grejerna hemma.. Kan inte bli bättre!!

God jul från en snöigt Uppsala =)

Related Posts with Thumbnails