23 mars 2011

Den största gåvan

.
.
Godkväll

Jag pratade idag med söta Camilla som skall föda barn typ när som helst.
Vi pratade om den förestående förlossningen förstås, och jag tänkte
tillbaka på hur det var för mig.

En lugn graviditet, följdes av en lättsam förlossning som gav oss en liten bebis som nästintill alltid var nöjd och glad. Lillan är fortfarande nästan alltid glad även om vi börjar
skönja ett visst intresse för att (och missnöje när hon inte får) bestämma allt själv!
Någon som känner igen det?



Japp, jag var mörkhårig vid den tiden!

Är hon galen, tänker ni nu, visa sig spritt språngande naken för en massa främmande människor,
 i en blogg dessutom! Men vet ni vad, jag har aldrig känt mig så vacker och varit så nöjd med min kropp som jag var under graviditeten (dvs innan vågen stannade på + 20 kg och jag fick fötter och ben som en elefant...)! Att dessutom min kropp, med allt vad det innebär, fungerade helt perfekt som havande, födande och ammande kvinna, gjorde att jag kände mig ännu mer nöjd, vacker och harmonisk. Jag hoppas verkligen att min fina väninna Camilla får det lika lätt som jag själv hade det!





Oavsett vilken sorts graviditet och förlossning man har är belöningen helt otroligt fantastisk! Jag kan aldrig få nog av att titta på och fota vårt lilla underverk. För underverk är just vad de små är, och visst är det svårt att hitta något sötare än ett sovande underverk!

KRAM
.
.
.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Vackert, mycket vackert!

Anonym sa...

Håller med dig - när man är gravid känner man sig stark och vacker (fast man kanske väger som en elefant). Jättevacker bild på dig som gravid. Tycker att gravida kvinnor alltid har ett speciellt "skimmer" omkring sig.

Anonym sa...

Guuud så fint. Va modig du är.
Kramar Sofie

Unknown sa...

Åh va vackert och modigt att våga visa sig naken! Otroligt vacker bild!!
Ps. Du har mejl!!

kram Anna

Anonym sa...

Wow, du er modig. Og det var et vakkert bilde og vakkert innlegg. Fikk klump i halsen og tårer i øynene. Har en datter på samme alder som din, og ønsker meg veldig en til, men det får vi desverre ikke.
Du er tøff:)
Heidi

C. Tvillingmamma sa...

*skrattar lite* jag har visat mig spritt språngande naken utan att vara gravid dessutom på min blogg,kroppen är konst och otroligt vacker,när man är nöjd och vill uttrycka nåt,ska man göra det! Önskar jag hade vackra bilder på ming när jag var gravid,men nej,35kg gick jag upp och katastrofsnitt pga av havandeskapsförgiftning så...nja...lugn förlossning-nej. Men två väldigt starka och nöjda tjejer har jag. Mitt livs största glädje!

Unknown sa...

Skönt att höra att det kan gå lätt med en förlossning, min var katastrof från början till slut bortsett från att man fick ett underbart barn så klart (ok, han hade kolik i drygt 4 mån sen, men go är han!)
Du var verkligen vacker på den bilden, finns inget härligare än gravida kvinnor =)

Kramis

Anonym sa...

Du e bara så cool! Vilket inlägg, gillar mycket och så sött hon sover den lilla.

/Mia

Tina sa...

Hvor er du modig og sikke en fin mave. Der er intet smukkere end en gravid kvinde!
Har selv to børn (pige 14 - dreng 9) og skal ikke have flere - men hvor kunne jeg godt nyde graviditeterne igen og igen... :-)

Tina sa...

Ups - iøvrigt en rigtig fin blog du har. Har lagt mig, som fast læser :-) God weekend - Tina

Livet de la crème sa...

Så sant! Förundras just nu för över miraklet att än en gång vara gravid och än en gång få vara med om att få se ett nytt liv komma till världen - lika fantastiskt varje gång!

Anonym sa...

"Found it & liked it"
Hoppas du haft en bra kväll... ses!
Kram
"PL"

Related Posts with Thumbnails