25 juli 2012

När livet plötsligt förändras



I morse, när jag min vana troget läste mina mail i Iphonen innan jag steg upp ur min mjuka och sköna säng, fick jag en obehaglig påminnelse om livets förgänglighet.


I min agenda för augusti, finns inskrivet att jag skall göra ett reportage hemma hos fina Frida och hennes gulliga familj i deras tjusiga vindsvåning i Stockholm. Det var planerat så, ända fram till natten mot tisdagen, då ödet ville annorlunda. I min mailbox fanns denna morgon ett mail av förtvivlan och sorg.


Fridas våning har under måndagsnatten brunnit ned. Familjen med tre barn, befann sig tack och lov, just då på hotell i en annan del av landet! Så förfärligt och vilken tragedi! Ingen människa kom till skada under branden, vilket måste ses som en fantastisk tröst i den arbetsamma och besvärliga tid Fridas familj och alla andra som bodde i fastigheten har framför sig. 




Här är en del av deras kök hämtat från Fridas blogg Snor & Glamour


Vad gör man när hela ens hem, ens trygghet och borg i ett naffs tas i från en? Man måste ha någonstans att bo till att börja med! De har de inte just nu. Finns det någon som har kontakter eller andra förslag på boende för en längre tid, så tar Frida gärna emot tips på

Var rädda om er och titta en extra gång på brandvarnaren ikväll
 så att den verkligen fungerar!

Största kramen går till Frida med familj!


Helena


10 kommentarer:

Room of karma sa...

Jag ryser i hela kroppen när jag läser detta! Herre, vilken tur att dom inte var hemma då!! Liv går aldrig att ersätta men det går ju ändå saker. Men tänk vad många minnes saker kort mm som är totalt borta. Det är en tuff tid dom har framför sig. Men ändå vilken ängla vakt tänker jag ändå.

Känner verkligen för Frida och hennes familj!!♥♥

Skall kolla till brandvanan idag!

Kram CC

Anonym sa...

Många tankar till familjen.. Viljen tragedi... Egentligen vill jag inte nämna något för det finns så mycket som betyder mycket för oss men tänk alla bilder... Usch

Kram

Snor och Glamour sa...

Åh tack fina fina du!!!! Kram

MITT VITA HUS sa...

Ja usch stackars dom, massa kramar till Frida och hennes lilla familj<3

Kram till dig med söta du här ifrån ett tokvarmt Mallorca:)

Johanna sa...

Åh vad fruktansvärt! Alla mina tankar till dem...

Kram Johanna

Kicki i Åre sa...

Vilken mardröm!
Men otroligt skönt att ingen människa skadades!

Hoppas det löser sig med boende och återställande av befintligt boende.

Tack för tipset om Hyllis ! Har skruvat upp en i tvättstugan idag! :) 79 Nok på IKEA Trondheim, fynd!!

Kram

Milla sa...

Hej - ja många tankar har idag gått till Frida sedan jag läste hennes inlägg i morse. Fy det är en mardröm att förlora sitt hem på ett sånt vis, och alldeles särskilt speciellt för en småbarnsfamilj. Jag hoppas innerligt det löser sig för dem! kram Milla

Unknown sa...

Det är verkligen helt fruktansvärt, stackars stackars dem. Ska göra vad jag kan för att hjälpa till, höra mig för..
Usch, deras fina fina lägenhet, men vilken otrolig tur att de inte var hemma!

Kram Catta

@my casa sa...

Usch vilken tragedi, stackars människor...men vilken
lättnad att ingen var hemma.
Så jobbig tid de har framför sig nu, hoppas verkligen
att det löser sig för dem!

Helenas enkla vardag sa...

Fy vad hemskt! Tur att dom inte var hemma, men vilken sorg att förlora en massa fina saker( även om det bara är saker) det blir en stor sorg för dom och en glädje att deninte befann sig hemma när det brann hua, ryser! Har tagit hand om familjer som befunnit sig i brinnande hus på sjukhuset!
Kram Helena

Related Posts with Thumbnails