16 juli 2012

Trädgårdsfix och nya "Hyllis"




Halloj, hoppas att ni haft en fin helg mellan skurarna!

Så mycket som jag varit ute i trädgården de tre senaste dagarana, känns det inte som att jag varit på hela resten av sommaren. Terrassen har fått sig en fix och Alla rabatter är rensade, ansade och fina och gräsmatta är grön och rutig! Japp, vi är förmodligen det enda paret här i krokarna som har en rutig gräsmatta. Hur sjutton kunde det bli så? M gödde den för en tid sedan, då blev den randig. Sedan körde han en vända med gödningen åt andra hållet så att säga. och då blev den alltså rutig!
Snitsigt kanske någon tycker...





  Med lite ledighet i ryggen börjar det klia i fingrarna att fixa här hemma. Jag har länge velat ha en hylla, ett skåp, en bänk eller något för vattkannor, krukor och sådant uppe vid terrassen där vi oftast hänger. Jag har bara inte hittat rätt för än nu. "Hyllis"  blev perfekt!





Klimatet på baksidan är ganska tufft stundtals, så det måste vara något som är väderbeständigt, tål regn och inte blåser iväg när det stormar som värst.




Två stycken "Hyllis" (Ikea á 99 kr) är nu fastskruvade i väggen och fyllda med sådant som är bra att ha nära till hands när man blir sugen på trädgårdsfix.


Nu hoppas vi på en fin ny vecka eller hur?!


Kram Helena




9 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh älskar nytänk!!!
Kram

dianasdrömmar sa...

Härliga bilder :) kram Diana

Victoria Glosemeyer sa...

Jag använder också hyllis på altanen till krukor mm. Passar utmärkt och till ett högst överkomligt pris!

Lena - gott för själen sa...

Vad fantastiskt fint ni har det!

Snygga hyllor!

Kram Lena

Casa of Mia sa...

Så fint ni har det, kram

Anonym sa...

Snygga hyllor (vilket bra tips) och så fint du har piffat er altan! Nu fattas bara några dagar med värme och sol....

Ha det bra!
Åsa

Kicki i Åre sa...

Vad fint du har det i trädgården! Vi kom hem igår efter 2,5 veckas bortavaro och trädgården är som en djungel, både av fina blommor och buskar men tyvärr även ogräs... :)
Nästa år får jag nog hyra in någon som ansar lite medan man är borta...
Har precis kämpat mig fram med gräsklipparen, dags för en tur med trimmern... :))

Ha en fin vecka du med!
Kram

mitt liv som jag sa...

Ni verkar ha det så fint, fina bilder!

Tant Åsa sa...

Din utehörna är en av de snyggaste jag sett å nätet, jag älskar bambusoffan och gardinerna, jättesnyggt!

Related Posts with Thumbnails