5 juli 2012

Tackar högre makter



Två bröllop har jag fotat denna sommar.
Vansinnigt roligt och vansinnigt nervöst kan jag berätta för er som inte haft tillfället till att göra det, eller varit förståndiga nog att tacka nej...




 Någon där uppe måste ha ett gott öga till mig. För, för ovanlighetens skull sparade jag bilderna från bröllopen på minneskorten när jag i efterhand förde över dem till datorn för redigering. Två dagar efter överföringen gick det nämligen inte att komma in på datorn över huvud taget...


Och för att göra en lång historia kort, kan jag berätta att jag hade fler än 400 (!) virus i min dator. Den fick sig en total makeover hos Arsa data, under tiden jag var i New York, och allt material kunde räddas! Tack gode Gud för det! Materialet sanerades från virusen och en ny hårddisk installerades, så nu är jag på banan igen!



Söta söta Emma och Mattias på deras stora dag,
som jag hade förmånen att få föreviga!

Många många timmars jobb hade kunnat gått förlorat, men det enda som jag inte hade kunnat gjort om, var just bröllopsbilderna. Så även om det kändes extremt jobbigt (hur hade man gjort med bokföringen och sådant?) innan jag fick en diagnos och en behandlingsplan, var det skönt att jag visste att bröllopsbilderna var safe i alla fall.


Back up säger jag bara...!


Helena



1 kommentar:

Anonym sa...

Blev nästan lite uptempo bara av att läsa dina rader!:)
Hemska tanke! Man har mycket viktigt i sin dator!

Related Posts with Thumbnails