27 juni 2011

Att fixa en lounge

.
.
Ja, det är just vad som är tanken med de nya bambumöblerna från Tine K som vi köpt hos Tullhuset.
 Under taket utanför köksfönstret, har jag tänkt mig att vi skall ha som en mysig lounge att slappa i.




Dynan till soffan har inte kommit ännu, och inte vet jag vad jag skall ha för kuddar heller.
Just nu ligger det ett hopkok av olika kuddar, som egentligen skall ligga  soffor inne, där ute.




En matta och ett trevligt bord skall också införskaffas så småning om.
Vi har lagt ned mycket pengar på vårt hus denna vinter och vår, så det känns inte så tokviktigt att köpa precis allt jag vill ha till loungen just nu. Den funkar liksom som den är ändå.
Det kommer ju en sommar nästa år också...




Idag köpte jag i alla fall ett par tunna gardiner som jag hängde upp längs ena "väggen" för att rama in.
Mysigt blev det med det skira tyget som fladdrar i vinden! Gardinern kommer från Hemtex, jag orkade bara inte plocka fram symaskinen denna gång, annars syr jag alltid sådant själv.

Nej nu blir det att sussa, imorgon väntar utflyktParken Zoo med Lillan, storasyster och farmor, då gäller det att man är pigg och visar svärmor sin allra bästa sida, hi, hi!

Kram kram
.
.
,

11 kommentarer:

Hej på dig! sa...

Helt idylliskt... så fint Helena. Såg att vi var på samma midsommarfirande,men missade dig i den stora folkmassan. Nu är jag ledig hela sommaren, så jag kanske kvistar förbi nånn dag och ser om du är hemma:)
Kram Åse

Anonym sa...

Åh så mysigt, ja inredning det kan du.

Kram Camilla

Anonym sa...

supersnyggt!!!!

Anonym sa...

Snyggt. Lite nyfiken. Vad kostade huset och vad har ni lagt ner på toa osv. nu. Hur många kvadrat är det. Vill se mer..

Madame Edith sa...

Kommer ju att bli supermysigt :)

Kram/M

På vår gata sa...

Det ser ju jättefint ut, redan nu! Så mysigt det blir med de vita gardinerna.

Förstår att du inte vill lägga ner alltför mycket mer pengar, med tanke på allt ni gjort i huset under året, men ibland kan det bli minst lika bra, när man försöker hitta mindre kostsamma lösningar. Lösningar som kanske är just det som gör ditt hem personligt och inte som taget ut en inredningskatalog.

Lycka till med det fortsatta "piffandet".

Kram Daniela

A House With A View sa...

Verkligen suuupermysigt!!! Förstår att ni är helnöjda mer uteverandan!!!

Kraaaaaaaaaaaaaam aka

Anonym sa...

Åh, vad fint! Ser verkligen jättehärligt ut! Blev ju jättebra med gardiner också!

Kram Camilla

casaofmia sa...

Så fint, vilka fina bilder du tar!

Anonym sa...

Underbart vackert!!!
Undrar var den fina svarta lyktan i taket kommer ifrån?????

Johanna

a piece of happiness sa...

Men va vackert!
Först måste jag fixa ett tak på vår altan om man ska sådana möbler. För det där är väl inte konstrotting som kan stå ute i regn??

Eller så får det bli Ammerö från Ikea. Den serien tycker jag är jättefin...ja efter den här då ;)

Related Posts with Thumbnails