21 juni 2011

Bambu till mamsen och en gunga till Lillan

.
.
Tack för alla fina kommentarer på bilderna från Grekland (och all andra inlägg förstås!), ni är så gulliga!
 Jag har fått några frågor både i mailboxen och i kommentarsfältet. Här kommer svaren: Hotellet heter Roda Beach Resort & Spa. Den blå klänningen kommer från HM och kostade typ 99:- (ett fynd!) och baddräkten har jag köpt på Lindex, också den ett fynd, gillar den jättemycket! Klänningen som jag har på mig i ett tidigare inlägg, det när jag går på stranden, kommer från Lindex, men den har jag sytt om lite.


I helgen var älsklingen och jag till Tullhuset för att kolla in soffan vi bokat.
Ni vet bambusoffan från Tine K. Den var precis så fin som jag hade hoppats och trott! Vi blev så förtjusta att vi köpte en likadan fåtölj också. Vi tog bara med oss fåtöljen hem i lördags, skall hämta resten i veckan, så ni får bara se en liten sneek peak idag. Jag lovar att visa resten sedan!
Den är bara sååå fiiiin!




Darlingen, som aldrig hade varit på Tullhuset tidigare, föll för Odd Mollys herrkollektion Post Fire Dew, och en snygg tröja inhandlades. Tyvärr är han inte intresserad av att visa upp sig i detta forum...
 Men jag kan lova er att han är riktigt snygg (!), och tröjan satt som en smäck!
Ett tips till er, om ni skall handla present till en snygg make/sambo, alltså.




Dagen har, mellan åskskurarna, ägnats åt ytterligare lite trädgårdsfix och en gunga har kommit upp i päronträdet. 59 kronor på Biltema och lite fixande med linorna,
så blev det en perfekt liten gunga till vår lilla solstråle!


Nej, nu måste jag verkligen hoppa i säng! Imorgon kommer mormor, Lillans kompis (som bor granne med oss) och hennes mormor hem till oss på eftermiddagen! Först skall vi äta lite lunch sedan får de små tjejerna leka tillsammans några timmar, gissa om Lillan ser fram mot det. Det är liksom inte så att det vimlar med barn att leka med på sommaren, och man märker att Lillan längtar efter att leka med jämnåriga.

Natti, natti!
.
.
.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack snälla för alla svar!
Jag ska genast kolla in hotellet, och sen pipa förbi lindex på vägen hem :-)

Måste skicka lite beröm oxå, jag är så glad i din sida och ännu gladare att du bestämt dig för att verkligen fortsätta blogga.
Det är så mysigt att titta in här, så fina bilder och personliga texter.
Du blandar dyrt och billigt, högt och lågt, me like!!
Du gör mig GLAD :-)

Tack!

Petra i ett ganska soligt men blåsigt Sthlm

casaofmia sa...

Vilken supersnygg soffa! Fin blogg du har!

Unknown sa...

Åh va fin soffan är! Ja det är alltid kul att göra fynd. Bilderna från Grekland är underbara!!

Ps. Du har mail..
kram Anna

Anonym sa...

Soffan är superfin! Törs man fråga vad den kostar? är sååå sugen på en likadan! :-)
/Birgitta

Related Posts with Thumbnails