8 juni 2011

Nytt till vita soffan

.
.
Det var någon som skrev en kommentar här om dagen,
 och undrade vad det var för spännande som skulle hända här på Udden i Juni. Ja, kära läsare,  för en inredningsintresserad som mig, som läser i runda slängar en 7-8 olika inredningsmagasin i månaden, var det en stor grej att få hemmet fotat till just en sådan tidning! Så sorry om jag gör er besvikna, men roligare än så var det inte!

För vår del var det egentligen mer än ett inrednings reportage, det var nämligen också ett lysande tillfälle för oss att få fixat en massa saker som inte varit i toppform. Under hela våren har vi fixat och trixat, både inne och ute, för att allt skulle vara i topp till reportaget.





Självklart har en del nya saker fått flytta in. Bland annat har soffan på övervåningen fått några nya kuddar!  Samtliga, utom den vita med paljetter som jag sytt själv, är av märket Day och kommer från
 Ateljé Fåtöljen i Västerås.


Ett litet tips från mig till Er. Anette, på Ateljè Fåtöljen, har mängder med kuddar och kuddfodral från bland annat Day, som hon inte har framme i butiken. Säg bara till henne när du är där, så plockar hon fram den ena finingen efter den andra!




Den rosa sammetsskärmen från Tullhuset passar så fint ihop med kuddarna,
men lampfoten är lagom kul och skall så småning om bytas ut.

See you!
.
.
.

5 kommentarer:

MIA på MITT VITA HUS sa...

Jag tycker foten var jättefin:) Fina kuddar också:) Kram

Anonym sa...

Jag ser inte heller ngt fel i lampfoten. Himlans fina kuddar!

Anonym sa...

Hej

Jag trodde ni skulle gifta er.
Men det ska bli kul att se reportaget när det kommer i magasinet.

Ha en härlig dag
Camilla

Anonym sa...

Hejsan Helena,
Tjusiga kuddar du har skaffat dig!
Jag är lite nyfiken på den urfina bambusoffan du har beställt för att ha utomhus. Vet du om den håller för att stå ute i regn, så att den inte går sönder som dina gamla rottingmöbler gjorde?

Tack för en härlig blogg!
/Anna

Anonym sa...

Det var väl en superspännande grej !! Jag hade varit helt till mig !
Ska bli kul att se reportaget sedan !

Ha en härlig solig dag !

Kram Kicki i Åre

Related Posts with Thumbnails