6 juni 2011

Bambusoffa och välgörenhet på Tullhuset

.
.
Oj, vad denna dag gått i rasande fart, nu är det såhär sent igen,
 och jag ligger här med lappen i knät och borde egentligen sova. Förut ett tag, bloggade jag otroligt mycket. Gjorde jag inte egna inlägg så läste jag andras bloggar eller letade inspiration till nya inlägg. För en tid sedan bestämde jag mig för att blogga i mindre utsträckning, och hoppsan så mycket jag fick gjort helt plötsligt! Jag är lite av en nattuggla, och skall det bli något bloggande alls för min del, blir det nu för tiden oftast när resten av familjen sover, mao till natten!

Nu till något annat.

När sommaren kommer hänger vi mycket ute på altanen, vi öppnar altandörrar och fönster och det stora trädäcket blir en del av vardagsrummet. "Gränserna mellan inne och ute suddas ut" brukar det populärt beskrivas som i inredningsmagasinen!

Där ute, under bar himmel, har vi har en matgrupp i obehandlad teak.
Den är riktigt silvergrå och jag tycker jättemycket om den, färgen är så vacker (konstigt jag hade ingen bild på den...)! Köpte den på Blocket för många år sedan för typ 5000 kr! Det måste vara superkvalitet, för den har stått ute sommar som vinter sedan jag köpte den för 5-6 år sedan, och den blir bara finare och finare.

Under ett litet tak hade vi förra året en liten "lounge" med rottingmöbler. Så mysigt, men så förstörda de blev av regnet som blåste in. De möblerna står vanligtvis nere i bastun, och dit fick de återvända när sommaren var slut. Nu har vi funderat hela våren på vad vi skall ha där istället. Vi har kollat runt men inte hittat något vi vill ha!




Men när senaste Residence ploppade ned i brevlådan såg vi direkt vad det var vi skulle ha! Den superfina bambusoffan från Tine K, som pryder omslaget på senaste numret av tidningen. Perfekt att fylla upp med sköna kuddar. Vi har liksom saknat någonstans att sitta/ligga och mysa!

Så idag har jag varit till Tullhuset Living här i Västerås, och bokat en av de exemplar som är på väg in till butiken! Jag har inte sett soffan live, men jag tror faktiskt inte att det kan bli fel!
 Jag tycker att den är ursnygg!




Ja, ha och när den sedan är på plats lär jag väl pimpa platsen som den skall stå på,
och fylla upp den med kuddar. Inte helt otippat kommer jag att besöka Tullhuset en eller två gånger i samband med det! Det finns verkligen huuur mycket fint som helst där!




För två veckor sedan var jag bjuden till Tullhuset på detta event, men kunde dessvärre inte gå.
10% av den dagens hela försäljning gick till Cancerfonden, vilket jag tycker är toppen, och Maria Montazamis snygga rosa armband, som också säljs till förmån för Cancerfonden, såldes i mängder! Jag ville gärna ha ett sådant armband jag med, så efter dagens "Tullhusbesök"
 fick ett sådant följa med mig hem!

Kram kram
.
.
.

1 kommentar:

Anna-Malin sa...

hej helena!

jag kan tala om att soffan är MAGISKT fin och jag tittar på den nu :)
den står nämligen på vår uteplats tillsammans med det stora runda
bordet. den är riktigt riktigt fin!! det krävs dock ganska många kuddar
i ryggen för den är rätt så djup.

kram på dig!

Related Posts with Thumbnails