6 april 2011

Nygammalt i sovrummet

.
.
Makeover

Sovrummet ändrar sakta men säkert (nåja, skapligt i alla fall) skepnad!
 Jag har tagit bort allt det svarta hårda och fört in mjuka feminina färger som olika nyanser av lila, lite grått och silver. Det vita överkastet har jag vikt ned så det täcker halva sängen, uppe på det
 ligger en lila stor sjal och över alltsamman ligger ett vitt fårskinn.
 Här finns några fler bilder från det "nya" sovrummet.




Lampan som har en fot av glas och en tygskärm har fått sig ett antal lager av vit sprayfärg
 från Biltema. Färgen tog slut vid 23.30 tiden igår kväll, så det han bara bli en lampa klar, eller nästan klar förresten, några lager till behövs, så det måste inhandlas idag.




Egentligen är jag väldigt sugen på att måla sänggaveln och sängborden grå,
men jag har inte kommit så långt i förhandlingarna på den punkten,
så det får vara så länge...


Måste passa på att tacka er för alla fina peppande kommentarer i förra inlägget!
 Ni är bäst!

Kram kram
.
.
.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken skillnad lite färg gör! Ser verkligen rofyllt och inbjudande ut med färgerna du valt. Som vanligt träffar du rätt med det du tar dig för.
Ha en fortsatt bra dag//Pernilla

Anonym sa...

Va är det sant! Kan man verkligen måla glas och tyg med vanlig biltemafärg. Och få ett så snyggt resultat dessutom. Du har just inspirerat mig som bara den. Kan du inte berätta mer i detalj hur du gjorde (jag är total novis gällande målning :))
Ditt sovrum ser helt kanon ut. Du har rätt i att det blir hårt med svart.

Anonym sa...

Vad fint du gjort! Har du även sprayat skärmen?
//cina

Birgitta sa...

Hej

Jätte snyggt. Kan man verkligen spraya även skärmen.Det skulle vara för bra att vara sant. Sen tycker jag det är snyggt med era ekmöbler, blir ju dessutom lite mera personligt än att allt är vitt som de flesta har nu mera. Ni har tycker jag ett väldigt vackert och personligt hem/Birgitta

Anonym sa...

Vad FINT det blev! Den hårda kontrasten svart/vitt hör inte hemma i sovrum, håller helt med dig!

Jag blev så glad idag då jag var inne i en pytteliten presentaffär, i min småstad, och fick syn på den härliga ljusstaken du köpte din man när han fyllde år. Vad fin den är, skulle gärna vilja ha den med. Så personlig, får spara lite först! ;)

Kram/Greta

Anonym sa...

Hej Helena
Det var ett tag sedan jag komt. Men jag läser din blogg, märker om jag inte varit där på länge så saknar jag just Din blogg!!
Kul att du fortsätter att blogga och jag ska hänga med så länge du bloggar...
Sovrummet blev sååå...fint vilken skillnad, håller med att svaga färgnyanser blir så vackert och man blir glad av det!!
Kram!!!

mammaxtre sa...

Men så fint!

Åsa sa...

Så fint med de nya färgerna, ett riktigt lyft att mjuka upp på det viset.
Din blogg är verkligen inspirerande.
Hälsningar Å

HOUSE of ADELA sa...

Mycket snyggt och jag läste ditt förra inlägg med...Din blogg läser jag just för att du "gör din grej"=) Du är ingen masskopia som faktiskt en del bloggar är...Tine K och Day i all ära, jag tycker själv det är jättesnyggt och har några saker och har även bloggat något om det, men gillar mer det personliga än att läsa något som är ur ett magazin...;)Så fortsätt på "ditt sätt";)

Kram
Adela

Anonym sa...

Heisann..

Liker din blogg utrolig godt fordi du skriver så enkelt og ujålete:)Man kan jo til tider bli lei disse òverlykkelige bloggerne...det blir rett og slett kjedelig å bare høre om nyinnkjøp.

Fortsett som du har gjort-det er humor, ironi og et vakkert hjem:)

(syns IKKE du skal male sengegavlen....den er veldig fin som den er)

Klem Hilde

Anonym sa...

Jätte fint. Vill se meeerrr.....

Anonym sa...

Vad fint det blev! Tänk dig för bara om du tänker måla om sänggaveln. Själv tycker jag det var jättefint med ek till de nya färgerna. Ni har ju ek i köket så det är fint om ek åtekommer här och där i övriga huset. Jag har så svårt för överstylade och alltför perfekta hem...dessutom så är sänggaveln väldigt snygg tycker jag.

Related Posts with Thumbnails