8 januari 2012

Nervös premiärvisning idag

.
.
Vad lång och skön denna helgen blev, både jul och nyår kändes så korta tycker jag.
 Imorgon börjar en ny vecka och "helgerna" är definitivt över för denhär gången. Nu finns det inga ursäkter längre, det är nu det kommer att visa sig...


Mitt företag, har det någon flytkraft av sig själv eller inte? Jag har fram till nu gjort en del uppdrag som liksom poppat upp av sig själv, utan att jag direkt sökt efter dem. Men nu, det är nu det börjar, det är nu jag tänker börja bearbeta marknaden. Hemsidan är färdig, de röda dagarna ett minne blott och allt hänger nu på mig. Finns det någon efterfrågan på just det jag kan erbjuda?




Jag har ett ganska stort superkul jobb, på två dagar, inbokat till veckan.
En villa i Stockholmsskärgård med utsikt över havet, det är inte kattskit det inte!
Hoppas verkligen att jag har vädrets makter med mig...

Hemsidan


Nu blir det sådär lite pinsamt kan jag tycka, eftersom jag har skrivit så mycket om min hemsida, så förväntar ni er kanske att den är sådär extravagant supersnygg, och så är den i själva verket ganska enkel. Men jag ville ha det så, jag ville att den skulle ha ett enkelt upplägg, med mycket bilder eftersom det är själva kärnan i verksamheten. Bilderna kommer att fyllas på och bytas ut efter hand och tjänsterna kommer att anpassas utifrån hur behovet ser ut bland kunderna och alla samarbetspartners finns inte med i listan ännu upptäckte jag nyss (alltid är det något...). Allt kan naturligtvis bli bättre och allt det där, men nu har jag i alla fall något att börja med.


Ja, ja här är den i alla fall, och i vanlig ordning blir jag glad för
kommentarer från er kära läsare!




Helena
.
.
.

25 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefin hemsida! /Jennifer

Lenita från Bohuslän sa...

Hej Helena! Har följt din blogg en tid och jag kan bara säga att du har en fantastiskt fin blogg där du bjuder på dig själv med dina tankar och fantastiskt vackra foton.Jag njuter när jag kikar in hos dig. Din nya hemsida har du verkligen lyckats med bra då den är enkel och stilful.Fina bilder som rullar på så man stannar till där ett tag innan man scrollar vidare för att se vad du har att erbjuda. Det är så härligt att du vågade ta detta steget och jag tror att du kommer att lyckas i det du gör.Lycka till i framtiden med ditt nya företag och en stor kram från mig som fortsätter att kika in och bli inspirerad av dig. // Lenita från Bohuslän

Finas Pyssel sa...

Hej Helena! Fin hemsida! Ska bli jättespännande att följa hur det går för dig. Det du gör är en "hemlig" dröm för många av oss.
Kram Fina

Anonym sa...

Hej Helena!
Hemsidan var jättefin! Enkel, tydlig och välkomnande. det var EN sak jag reagerade på... Av bildspelet som rullar på förstasidan så dyker det upp en bild på en smutsig blå soffa och gardiner som jag inte tror att du hängt upp. Jag antar att det är en "före"-bild men det är svårt att förstå bland de andra fina bilderna. Jag vet inte om jag lyckats förklara hur jag menar men bilden ser inte ut att höra ihop med resten... (Säj nu inte att det är du som stylat den bilden för då skäms jag över min kommentar men jag tycker inte att det ser ut som din goda stil)
Jag tycker nog du ska byta ut den mot en fin "efter"-bild av något annat du gjort.
Kram Linda

Vitt för själen sa...

Jättefin & härligt "krispig" hemsida!!! Love it!

Önskar Dig all lycka nu. Och god fortsättning på det nya året /Sophia

Husbysjutolfts sa...

Din hemsida är jättefin, du ska känna dig stolt.

Kram
C

Anonym sa...

Bra jobbat där. Hemsidan är jättefin. /HÄls Nina

Anna-Karin sa...

Hej Helena!
Du behöver inte vara nervös längre. hemsidan är kanonfin. det enkla, stilrena tilltalar verkligen!
Återigen, Jag önskar dig verkligen STORT lycka till och all eloge för att du vågar -det många drömmer om.
Jag gillar verkligen din stil och jag fortsätter titta in varje dag. Det ska bli jättespännande att följa dig!
Från mitt hjärta
Kram!

Anonym sa...

Mycket snygg tycker jag, verkligen!
Den känns lättnavigerad och seriös, ur kundperspektiv något som uppskattas.
Lycka till!
Hälsningar Madeleine i Eskilstuna

Anonym sa...

Jättefin hemsida, Love it!
You go girl!

Hälsningar Helen

Anonym sa...

Din hemsida är jättefin Helena! Jag hoppas verkligen att det kommer att gå bra för dig och ditt företag! Kram Linda

Anonym sa...

Hej! Du Helena, du behöver inte oroa dig över något. Din hemsida ser riktigt bra och proffsig ut och dessutom gillar jag din känsla när du inreder. Du är riktigt duktig. Fin inspiration får jag när jag besöker din blogg och dessutom verkar du vara en genuin och trevlig människa, något som inte alla tycks vara här i "bloggland"....Fortsätt vara dig själv så kommer din verksamhet att skjuta i höjden, det är jag övertygad om!
Kram Sofia

Milla sa...

WOW det är en stilren och superfin sida! Fin kombination med text och bild. Jag själv är framförallt superpetig med texter... I inredningssammanhang används (enligt mig) alltför mycket klyschig text, men dina är personliga och informativa. OM jag ska ge ett litet tips så ser jag ett stavfel under "Homestyling". Där skulle jag ta bort kommatecknet efter "tid och intresse" och sen lägga till ett "a" så att ordet "använd" blir "använda", i slutet på meningen. Jag är en stavningsmarodör, men när man själv ska kolla det man skrivit och arbetat fram ser man inte felen till slut...
KRAM Milla i Kvicksund

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Snyggt Helena!

Fräsch, enkel och lättöversiktlig!

Kram och lycka till!

Casa Loda sa...

Jättefin sida säger jag också! Lycka till!
Annika

Anonym sa...

Lycka till! det kommer att gå jättebra. Följer din blogg dagligen och blir så inspererad av allt, heminredning och matrecept.
Kram
Maggan

Anettes namnsmycken sa...

Shit vilken snygg hemsida. Du är BÄST! Den är alldeles strälande, vit och fräsch. Jag blev mycket glatt överraskad. Hoppas du får massor av jobb, det är du värd.
Kramar Anette

♥Linda♥ sa...

Hej igen Helena!
jag var inne igen på hemsidan och kikade. Såg att du tagit bort bilden på den blå soffan och jag tycker det gjorde en jätteskillnad. Så snyggt det är nu! Det kommer garanterat att bli ett strålande år för din nya verksamhet. Jag håller tummarna! Stort LYCKA TILL!!! Kram Linda

Anonym sa...

Superfin hemsida! Love it!
Håller tummarna att det kommer att gå bra för dig!

/ Johanna

Anna sa...

Kanonfin hemsida!!
Önskar dej ALL LYCKA med företaget, skitkul med folk som vågar! :)

KRAM

Anonym sa...

Toppen, proffsigt! Jag är övertygad att din personlighet kommer att bli till din fördel i den hårda konkurrensen. Trots mycket same, same inom homestyling, mode, inredning och bloggar sticker du ut (positivt). Så fortsätt bara med din ärliga framtoning kombinerat med glamour i vardagen i ditt nya yrkesval så kommer du att nå framgång - dock måste du vara beredd att vässa armbågarna, fast med finess och hjärta!
Tack för att jag får läsa din härliga blogg!
Moa

Isa sa...

Snygg hemsida. Informativ med dina vackra bilder. Kunde inte vara bättre. Lycka till med uppdragen!

Kicki i Åre sa...

Hej hej !
Vill bara säga att jag gillar din hemsida !
Jag skulle lugnt anlita dig för hjälp om du fanns lite närmare ! :)
Tycker det verkar skitsmart att få stylingtips till sitt hem även om man inte ska flytta! Tycker priserna ser rimliga ut också.
Stort lycka till ! Hoppas du får många nya kunder !

Kram

Anonym sa...

Hej Helena!

Tycker att din hemsida blev superfin, lättnavigerad och utan för mkt "lull lull"
Helt enkelt toppen!

Har bara ngr små "tips":
1. På "före och efter" bilderna på förstasidan så är inte texten på bilderna på samma nivå.
2. Under "Inredning", även det på första sidan, så har det nog smygit sig in ett dubbelt mellanslag på första raden mellan form och fotografering.
3. Under "Homestyling" där du anger priser så ligger alla prisexempel i fet stil, förutom under punkt: 2. Stor homestyling.

Ingen "biggie" och ingen kritik, bara sådant som ögat sökte sig till och jag reflekterade över när jag nyfiket klickade in mig :-)

Jag tror och hoppas att det kommer att gå riktigt bra det här:-)
Stort lycka till!

Varma Kramar
Petra i ett kallt Sthlm

Anonym sa...

Tittade in lite snabbt på din hemsida. Hade definitivt kunnat anlita dig om du hade funnits i min närhet. Men vilket jobb! Du behöver inget gymkort gissar jag?
Helen

Related Posts with Thumbnails