28 januari 2012

Känns så omoget...

.
.
Hej och oj vad det finns lite tid för bloggning nu för tiden!
Inte vet jag om jag har så mycket att skriva om heller, för den sakens skull, men det där brukar ju vända. Man har varit med förr, liksom...

Jag kan ju berätta att jag går av och an här hemma och plockar undan saker mest hela tiden. Jag blev så inspirerad av den avskalade enkelheten i det där huset som jag skrev om här, att jag bara tycker att allt här hemma känns plottrigt och omoget. Ja, just det omoget är vad det känns som. Jag skulle verkligen vilja ha en mer vuxen stil här hemma just nu. Jag har för mycket småsaker utplacerade här och där. Måste komma ihåg att bara köpa större saker som syns, och att ställa ihop saker i grupper.




Pssst! En kompis till mig sa att hon så gärna ville ha en stor maroccansk bricka, men att hon tyckte att de var så dyra, de hon hittat kostade runt 600-800 kr. Jag tipsade då om den brickan som jag har, den på bilden som iofs inte syns så bra, kommer från www.millamix.se och den kostar inte mer än 229 kronor. Verkligen superbilligt!

 
I "det där" fina huset var de enda så att säga lösa saker som jag lade märke till, typ 20 ljusstakar i olika former och höjder, alla vita. De stod tillsammans i en grupp på det gigantiska specialbeställda svarta matbordet. Så enkelt och så vansinnigt snyggt. När alla ljusen brinner ser man det till och med genom häcken när man swishar förbi i bil!

 
Inspirerad av det tog jag själv fram ett gäng svarta ljusstakar, jag hade inga vita, och placerade på vårt svarta matbord. Inte i närheten så elegant som det var där, men jag tyckte att det blev rätt snyggt ändå, så de får nog stå kvar ett tag.

Näe, usch vad trött jag är, måste gå och sussa nu!

Kram


 

7 kommentarer:

Linruz sa...

Snyggt. Stakar kan man aldrig få för många av :)
Kram kram
Lina

Anonym sa...

Alltså jag är så nyfiken på det där huset att jag snart blir galen! Kan du inte beskriva mer eller försöka övertala ägarna att få ta några bilder- om inte på hela huset så i alla fall på de de "de detaljer" du berättar om? Kram Linda

My home and lifestyle sa...

Sobert och jättesnyggt!! Det blir dessutom ett väldigt mysigt sken med många ljusstakar i olika höjder grupperade tillsammans!

Ha en fin söndag!
Kram!

Carita sa...

Det fina är ju att man får inspiration av andra. Jag har också en massa små plock hemma. I arbetsrummet låter vi det finnas, vissa saker vill man inte slänga bort. Så det är liksom lite museum med gamla radioapparater o telefoner där. Men sedan kan man ju åtm FÖRSÖKA ha nåt rum sobert inrett :.)

Anonym sa...

Lite detaljbilder kan vi allt bjuda på, någon dag när jag har nystädat ;) Helena, vi bokar in en tid!

Kram L

Anonym sa...

Härligt Linda : ) Ska bli spännande att se detaljbilderna.
Tjingeling,
Maria

Anonym sa...

Vad glad jag blev nu!!!!!! Ser verkligen fram emot detaljbilderna från det fantastiska huset! Kram Linda

Related Posts with Thumbnails