14 januari 2012

Straffet står inte i proportion till brottet

.
.
Hej på Er, hur har Ni det?

Här ute på Udden är det lungt, familjen är iväg på lite aktiviteter och jag försöker överleva dagen... Herre Gud, det ääär synd om mig idag! Tänk er själva att efter en trevlig middag på finrestaurang igår med svärföräldrar, svägerskor och svågrar, bli så vansinnigt straffad dagen efter, att man inte kan gå ur sängen på en hel dag. Och effekten av de jäkla pillren som jag brukar ta, ja den har jag då inte sett röken av denna gång... Förbaskade migrän, den har man väl fått för sina tidigare synder...




Igår var jag iväg ut till Stockholms skärgård, där jag faktiskt aldrig varit, de är sant, trots att vi egentligen bor så nära att det borde ligga nära tillhands att åka dit.

Styling och fotografering av ett stort fint hus med utsikt över havet var uppdraget. Det blev inget fotograferat igår, bara några snabba "före-bilder" och några bilder på utsikten, resten av dagen ägnades åt styling. Saker och möbler skall flyttas, tas bort och byta plats med varandra, snickare skall fixa lite och på tisdag åker jag tillbaka för att fota alltsammans!

Nu skall jag hoppa tillbaka ned i sängen och vila en stund (igen) innan lilla sessan, som varit hos mormor och morfar inatt, kommer hem. Åh, vad jag längtar efter det lilla trollet!

På återseende mina vänner.
.
.
.

2 kommentarer:

evalevabo sa...

Skit vad jobbigt med migrän. Ta det lugnt och softa nu.Koppla av när du kan.
Kram

Anonym sa...

Jag lider också av migrän. Har haft det sedan 22 års ålder och är idag 42 år. Ibland går det längre perioder när den håller sig borta och nu är den på besök oftare. Jag äter Sumatripan och det funkar oftast bra, men ibland hjälper inte ens det....
Alkohol undviker jag nästan helt sedan 10 år tillbaka... måste vara vaksam så att jag får tillräckligt med sömn.
Ja, vad vill jag säga med detta..? Att det är vidrigt att behöva ha och att jag förstår dig HELT! samt att jag önskar att ingen av mina döttrar ärver det från mig!

Trevligt att kika in här!

Johanna

Related Posts with Thumbnails