31 januari 2012

Jag är så jäkla nöjd

.
.
Plötsligt i morse slog det mig att jag faktiskt "Living my dream"! Självklart så är den största delen i den drömmen, min familj och vårat liv tillsammans. Men förutom det, så gör jag just nu, det jag i många många år bara drömt om. 1. Driver mitt eget företag, som till och med verkar funka! 2. Fotar, och håller på med inredning i alla möjliga olika former, hela dagarna (och får betalt för det, tjoho). 3. Ritar mitt/vårt eget fjällhus. Ja, var enda kvaratmillimeter, var enda fönster, kakelplatta, golvplanka, kranrackare, lysknapp och stupränna bestämmer jag själv hur det skall se ut.

Helt otroligt eller hur? Ibland rusar livet bara på utan att man riktigt reflekterar över vad som händer, man bara åker med liksom, och så plötsligt en dag när man vaknar, går det upp för en så otroligt lyckligt lottad man är. Nu vill jag bara tillägga, för att undvika sådana diskussioner, att jag egentligen inte har så höga krav på livet, är glad så länge min familj, mina släktingar och vänner är friska och vid god vigör. Det kanske är därför jag inte riktigt reflekterat över den här situationen "Living my dream" som jag befinner mig i, jag hade liksom varit glad ändå.

Idag har jag bestämt att jag bara skall gå omkring och vara glad över mitt liv och njuta av stunden och bara insupa dagen. Helt krasst kan det ju faktiskt vara den sista, det vet man aldrig.




Här är i alla fall en bild från igår kväll. Jag har tidigare visat er bilder från ritningarna som en arkitekt gjort efter mina förlagor, det visade sig igår att de är helt värdelösa, inte ett endaste mått stämde och ritningen är helt inkomplett. Arkitekt? Yea, right...

Nu har vi skrotat de ritningarna, och min goa überduktiga kompis byggingengören Sara och jag har tillsammans gjort helt nya ritningar. Nåja, Sara har stått för själva CADritandet och jag för utförandet och idéerna (ok då Sara, du hade en del bra idéer du med, kram)!


See you!
Nu skall jag stänga lappen och bara gå runt och vara nöjd ett tag.


Helena
.
.
.

10 kommentarer:

Karin sa...

Vad härligt när man känner så. Spännande att få "följa med" dig.

Anonym sa...

Tack för påminnelsen om att "vara i nuet" - du ger inspiration. Kanske vågar jag också en vacker dag, måste bara ta reda vad jag brinner för:)

S sa...

å vad härligt, njut riktigt mycket:-)
// Sabina

eastcoastmom sa...

På tal om arkitekter: vi valde en arkitekt som var just civ ing inom bygg när vi byggde till vårt hus i Connecticut. Det blev mycket bra!

mitt liv som jag sa...

Härligt, det är alltid så kul att höra när folk lyckas och lever sina drömmar! /Jennifer

Anonym sa...

Härliga du! Du är värd varenda gnutta av denna framgång som du har. Är så himla kul att följa din blogg och få glädjas åt att du lyckats så bra.

Ha en superduper fortsatt bra vecka
//Pernilla

Rustik Romantik sa...

Det är ju när man följer sitt hjärta som det blir bra! Kämpa på! Tittade in här och gillar din blogg!/Tina

Anonym sa...

Åh, fina du!
Be aldrig om ursäkt för att du känner dig lyckligt lottad och får leva din dröm!
Det är ju det som gör ödmjuka och vänliga människor till just det, att de uppskattar allt det livet har gett dom!
Önskar dig all lycka med det du företagit dig och har full förtröstan för att det kommer att gå bra!

P.s. Gillar verkligen den riktning din blogg har tagit och finner stor glädje i att följa dig, du är superduktig! (många !! här ser jag...hahahah :-). )

Varma hälsningar från att rysligt kallt Sthlm
Petra

Kickan Style sa...

Vad härligt att livet ler...NJUT!!!

Jag minns dina arkitektritningar och reagerade redan då på att de kändes "simpla"... så det är helt rätt att du tar hjälp av en byggnadsingenjör!! :)

Varma hälsningar från en annan byggnadsingenjör

Dusty sa...

Jag blir så inspirerad av att läsa din blogg och se dina vackra bilder. Jag tittar till dig nästan varje dag.. och njuter.

Kom ihåg att aldrig be om ursäkt för dig själv eller för att du har ambitioner. "Jante" är en skitstövel som inte hör hemma i ett modernt och upplyst samhälle.

Var stolt och nöjd över att du lever din dröm. Njut!
Just nu lever jag min värsta mardröm. Jag hade ett fint hus på landet och en liten familj -nu ska huset säljas och vår familj splittras. Mitt stora shabby chic-hus kommer bytas mot en liten hyreslägenhet och jag kommer tvingas sälja många av mina inredningsskatter..

Livet är kort, oavsett hur långt det blir, så njut!

Kram!

Related Posts with Thumbnails