6 januari 2012

Nu vill jag bara ha lugn

.
.
Nu har den åkt ut med buller och bång, och inte ett endaste spår kvar av att här nyss var alldeles juligt. Det känns helt otroligt skönt! Det är lite som med chips, det är så jäkla gott och man äter och äter tills man helt plötsligt out of nowhere känner enough, jag kan inte äta ett endaste chips till i hela mitt liv och påsen med det som är kvar bara måste ut i soptunnan nu med det samma!

Precis så kändes det i morse, kunde knappt andas, tomtarna, de överblommade amaryllisarna, den barrande granen och de dammiga ljusstakarna i fönstren var all over me! Så hela dagen idag har jag ägnat åt att fixa här hemma. Jag har städat bort massor, känner idag ett enormt stort behov av att bara ha lite lite grejer framme på borden och i fönstren.




Några rosa tulpaner och ett rosa doftljus som luktar lavendel är den enda färg jag har här hemma nu. Innan jul tänkte jag att jag till våren skulle ha lite rosa kuddar i soffan, men nu blir jag nästan yr i huvudet bara av tanken på det. Tror att vi överdoserat med tomtar och röda kulor denna jul,
nu vill jag bara ha lugn.  

Sköt om Er denna julens sista helgdags kväll!

Kram
.
.
.

3 kommentarer:

odd brown bird sa...

Japp, här har vi också kastat ut julen idag - lovely!

Förresten du, vad är det för växt som du har i fönstret? Den där med kringelkrokig stam?

Kram kram

På vår udde! sa...

Lagerblad, bästa blomman ever! Tror inte att man kan döda den, dessutom är den ätbar, så den brukar hamna i soppor och grytor titt som tätt!

Kram till dig med!

mammaxtre sa...

Nog är det skönt alltid när julen dansar ut och man får tillbaka sitt hem som det var innan julen dansade in :-)

Ha det gott

Related Posts with Thumbnails