25 januari 2012

Glad, och stolt så jag tror jag spricker!

.
.
Hej kära vänner, jag är helt slut kan jag meddela er, ni som hänger på Facebook och känner mig, vet ju att det har hänt något i mitt liv, något vansinnigt kul och vansinnigt stort för mig. Alltså jag är så himla glad så jag kan nog inte ens gå riktigt längre känns det som, jag liksom svävar fram på små moln. Rosa, ja alltså molnen som jag svävar på är rosa! Nej, vi skall inte gifta oss och jag är inte med barn, jag vet att ni tror det nu, hi, hi, men icke.

Ok, jag skall inte hålla er på halster längre. Det är nämligen så gott folk, att jag har gått och sålt mitt allra första inredningsreportage, text och bilder och hela tjotaballongen by ME!!!
Är det inte helt galet kul så säg, och det kommer mera...

Svensk, försynt och lite "ursäkta att lilla jag kommer här med ett tokigt förslag" som man är, så vågade jag inte skicka bilderna till en svensk tidning utan valde en dansk och en norsk.

Och vet ni vad, BÅDA TVÅ VILLE KÖPA!!!

Efter dagens nervpirrande (big time) förhandlingar var det Jeanne d`Arc Living, som ges ut på 6 olika språk i lika många länder, som köpte bilderna och texten! Förstår ni nu att jag svävar?



 
Jag har inte legat på latsidan skall ni veta, vid tre olika tillfällen har jag varit hemma hos en familj, och fotograferat deras mycket speciella och mycket shabby chica industriinspirerade hem, klockrent för Jeanne d`Arc med andra ord.


Det är inte slut ännu, om ni tror det...


Jeanne d`Arc vill köpa minst 1 reportage/månad av mig, och den andra tidningen, den norska, undrade om jag hade fler reportage/bilder som låg hemma och skräpade!!!


Visst är det så man svimmar!!! Nu gäller det väl bara att sätta igång och leta efter de där hemmen... Men innan jag börjar med det, skall jag ta mig ett glas vin (idag igen...), lägga mig på soffan, och tänka på att jag nog är ganska bra trots allt!

Tusen tack skickar jag till Ann-Charlotte Andersson, Livet på landet, för alla goda råd och världens bästa peppning. I owe you one, girl!!!


Kram 

(Klockan 23:23 fick jag till slut till det med bilden...)
.
.
.

47 kommentarer:

Brunkullan sa...

Å grattis! Men du är ju duktig så det var inte konstigt:)

Kram Susanne

Hemma på Sjuan sa...

Åh vad kul, grattis till dig!!
Har ju sett dina bilder på bloggen och de är såå fina.
Lycka till! Kram Suss

Anonym sa...

GRATTIS! Det var roligt, tänk att dem lägger en beställning på ett nummer per månad - då gillar de vad du har gjort, no doubt! Så kul :D

Hälsn. Åsa

Mariette sa...

GRATTIS!!!!
Gud så roligt!!!!

Den som vågar han vinner, och det har du gjort!

Kram Mariette

A House With A View sa...

Stoooort grattis!!! Och jag är ju inte förvånad!!! You go girl!

Kraaaaaaaaam aka

VivanDivanGoesFashion sa...

Ååå grattis vad kul. Klart du ska vara precis så stolt över dig själv:) Jättekul

Kram
/Vivvi

Karin sa...

Ett stort GRATTIS till dig som är så duktig! Vad roligt för dig, hoppas vi får se lite av det på din blogg!

Kram!

Mindecor sa...

Vad roligt! Stort grattis.

Camilla sa...

Wow, vad roligt. Stort GRATTIS!! :D Du måste säga till när Jeanne dArc kommer ut så man kan köpa det nummret (köper den ibland.. och nu blev jag extra supernyfiken på det speciella huset ju):D

Återigen, Grattis!

Mrs Sunshine sa...

Såå himla roligt. Gläds verkligen för din skull. Heja heja!

annashusidingtuna sa...

Hej!
Grattis!!!
Kram Anna

Finas Pyssel sa...

Vad kul! Grattis! Vad härligt att få ett så tydligt kvitto på att du gör ett bra jobb! Hoppas vinet smakade gott :)
Kram Fina

Karin sa...

Stort GRATTIS!
Förstår om du svävar på moln :)

M v h
Karin

Casa Loda sa...

Va roligt!
Grattis till dig!
Annika

Milla sa...

Hej och supergrattis till dig!!
Och härligt att ha Lotta som sporre, hon har ju lyckats så fantastiskt bra och är en sån cool och jordnära tjej, och du är minst lika härlig!
kram Milla

Anna sa...

Åh herre va kul!! Vilken dröm!!

Sträck på dig!!

Stort GRATTIS!!

Anonym sa...

Grattis, snyggt jobbat! Ta ett glas vin, lägg dig på soffan, sträck på dig o tänk "Jävlar vad bra jag är!!"
Kram Anna

Tomtebo & Barnen sa...

underbart! Grattis grattis grattis. Varje dag ska man titta sig i spegeln och ställa frågan är jag nöjd med det jag gär? Är jag stolt för mina val! Idag kan du svara JA på den frågan!

UNDERBART!

Kram
M

Anonym sa...

Vad roligt! Ett stort grattis! Kram Linda

Stjärnor & Champagne sa...

Grattis!!! Ja Lotta hon är allt bra hon:) Kram Anne

Kicki i Åre sa...

Vad glad jag blir för din skull!
Unnar dig all framgång! Och självklart går det bra för du är superduktig!!
Stort grattis till tidningarna som anlitat dig ! :)

Kramar

Anonym sa...

Way to go girl!!
Hälsn. Madeleine i Eskilstuna

Anonym sa...

Helena, du rockar. Tvivla aldrig på dig själv för du är helt super. Massor av grattiskramar till dig.
// Maria

Anonym sa...

Jättestort grattis!! Jag visste att du skulle lyckas - du är så himla duktig och ödmjuk!

Massor med kramar i ditt lyckorus!
Helén

@my casa sa...

Stort Grattis - oj vad kul;)

Anonym sa...

Wow, jag är väldigt imponerad! OCH oerhört glad för din skull! Du är väldigt driftig och det har gett resultat!

GRATTIS!!

FL-Lotta

FJÄDERNEJLIKAN sa...

Ett JÄTTEGrattis!! :-)
Kram

Anonym sa...

Jättegrattis till dig vännen!
Gooooo girl!

/Marléne

Anonym sa...

Grattis, det är du värd!

Läser din blogg varje dag och inspireras utav dina fina bilder och ditt vackra hem. Du blandar både inredning från olika märken samt det stora varuhuset som gör att ditt hem blir mer inspirerande och inte så ensidigt.

Kram Angelica

odd brown bird sa...

Jaaa hurrrrraaa, grattis! Dock inte förvånande tycker jag, du är grym!

Säg till när de publiceras hörrö.

Anonym sa...

Grattis i stora lass!!!
Jag är jätteglad för din skull...

en som kikar in varje dag / Johanna

mammaxtre sa...

Men stort Grattis till dig. Var stolt över dig själv och njut av den lyckobubbla du befinner dig i. Härligt!

Isa sa...

GRATTIS!

Karin sa...

Jag har aldrig kommenterat hos dig tidigare men är en flitig läsare av din blogg. Stort grattis till dig, först att du vågade ta steget till egen företagare (har en man som gjort precis samma sak och kommer ihåg våndan) och sen att du redan lyckas så bra! Bra jobbat!

Anonym sa...

GRATTIS!!
Jättekul! Våga vara nöjd med dig själv, det är vi alldeles för dåliga på att vara.

Lycka till och VÅGA, du kommer att klara det och lyckas!!

Kram Carina

Anonym sa...

Stort grattis till dig!
Var har du köpt det svarta överkastet i det fina flickrummet??

Anna sa...

Grattis!
Superkul!
Förstår att du svävar på rosa moln!

Tänk om en annan kunde göra som du & sadla om till något annat!

Anonym sa...

Grattis! Så kul!
//Helena

Anonym sa...

Grattis, jättekul !
//
Anna

Casa of Mia sa...

Grattis, sååå kul kram

Anna sa...

Stort grattis!! Hejja dig!!

Anonym sa...

Grattis Helena!

Roligt att det går bra för dig! Beundrar verkligen att du tog steget och vågade satsa på din dröm!

Gillar verkligen din stil och din blogg! Du är rolig, allvarlig, vågar visa vem du är- både när du är glad och när du är ledsen/besviken = styrka!
Lycka till! Hälsningar Carola i Västerås

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

GRATTIS Helena!

Vad glad jag blir för din skull, vilken grej!

Kramar Caroline som har äran att få träffa dig om ngn månad!

DU KAN!

Weronica - Living by W/Days and Weekends sa...

Så kul! Heja!

Anonym sa...

ETT STORT GRATTIS TILL DIG!!!!Önskar dig lycka till i fortsättningen.

Eva

Anonym sa...

Grattis Helena!
Vad roligt att det funkar att arbeta med det som är din passion!
Kram, Birgitta LJ

My home and lifestyle sa...

Åh, vad roligt!! Stort stort GRATTIS!!!
Det är du helt klart värd!

Många lycka till-kramar!!

//Camilla

Related Posts with Thumbnails