29 juli 2009

Sommarens bär




Det växer verkligen så det knakar i vår trädgård just nu! Sol och regn om vart annat!
Vi har inte så mycket bär buskar bara svarta och röda vinbär, hallon och så vårt jordgubbsland förstås!



Jag har försökt tukta bärbuskarna men de tycks bara bli större och större! Funderar nu på vad jag skall göra med alla bär...


De röda vinbären är jätte goda och vackra att ha som dekoration på tårtor och sockerkakor som man häller glasyr på först! Brukar faktisk frysa bären när de sitter kvar på den lilla stjälken, det blir jätte vackert att dekorera tex en liten välkomstdrink med!


De svarta vinbären brukar jag göra paj av! Tokgott kan verkligen rekommendera det! Gör en vanlig smulpaj och blanda i lite havregryn samt en extra klick smör så blir det garanterat sommarens favorit!


Funderade ett tag på om jag skall koka saft på en blandning av bären! Jag har aldrig gjort egen saft men någon gång skall väl vara den första!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails