29 september 2009

Norge

kzö
jkladslö
Norge har alltid haft en plats i mitt hjärta!
hjfksakj j
kdfölks hjk
ahjaök
Var där en del när jag växte upp, eftersom mina föräldrars bästa vänner kom därifrån!
De senaste åren har jag rest till Norge på egen hand, då för att jobba!
Trivs himla bra med att jobba där, och har alltid blivit mycket väl mottagen på de olika sjukhusen i Oslo som jag varit på!
jklafl j
klal jklUllevål är en favorit!
jköljö
ioåio
Nästa helg skall jag och lillan åka med min älskling och hans handbollslag till Bergen!
lk JWE
ö jweq
ölkcjkl
hjkhjkx
Där har jag aldrig varit, det skall bli kul!
Lillan skall flyga för första gången och har varit på polisstationen med pappsen (som är pappaledig nu) idag, och skaffat pass!
Jättelätt att fota en 15 månaders bebbe så att det funkar i passet!
Det var tydligen tre personer inblandade i fotosessionen för att få till det...
Damen vet vad hon vill!
oiopå
iopui
Apropå Norge och bebbar visar Kristin i Kristins verden den här söta bilden i sin blogg idag!
jskLL
Ö KL HJK
hjkK
Det är så roligt att läsa norska bloggar, jag älskar språket och pratar alltid norska så fort jag får tillfälle när jag är där och jobbar (tex när jag har gamla patienter som hör lite illa :)!
jkdflsö
jklDSFÖL

6 kommentarer:

Kristin sa...

Så kjempetrivelig at du har lenket bilde og bloggen min hos deg:-) Du er søt! Takk!!!! Stor klem Kristin

Anonym sa...

Vad härligt beskrivet..har bara varit i Norge en gång..Kram Milla:D

Marta - livet på landet sa...

Slike ord varmer jo oss nordmenn:)
Så koselig at du liker deg i Norge da!
Gled deg til Bergen - det er en hyggelig by!
Og dersom du ikke har vært i Stavanger, foreslår jeg at neste norgesbesøk blir dit:)

Ha en fin dag!

Evas Bloppis sa...

ser jättemysigt ut på bilderna du visar .De gånger jag vart i Norge så har det vart med mina föräldrar då jag var liten .Men till Bergen skulle jag vilja åka

Ha en bra dag
Ewa

På vår udde! sa...

Marta! Jag har faktiskt varit i Stavanger en gång! Det fanns en gång en rik engelsman som bjöd mig på middag i Stavanger! Det är faktiskt sant, han bjöd på flyg och hotell en natt, för att kunna äta middag med mig! Lustigt kan man tycka...
Btw, Stavanger var fantastiskt vackert!

Marta - livet på landet sa...

Så morsomt!
Slike rike og hyggelige menn skulle det vært flere av:) hihi!

Stavanger er en fin by ja! Passe stor og med mange koselige butikker og spisesteder!

Så må jeg bekjenne at jeg så vidt har vært i Sverige... Litt pinlig i grunn:( To ganger tror jeg det er, og det var som barn...
Vi har snakket om å dra en tur til Stockholm, men foreløbig har det visst bare blitt med snakket...

Related Posts with Thumbnails