20 oktober 2010

En present till vår fjällstuga

.
.
Det kom ett paket...



Nu var det länge sedan jag skrev något om vårt fjällstugeprojekt. Det är inte helt enkelt att styra upp med ett bygge 42 mil bort, har vi blivit varse. Det är nu tre år sedan vi köpte tomten och planerna på hur vårt hus skall se ut har nog växlat 1000 gånger under resans lopp. Här och här kan du se två olika alternativ som jag ritat själv. Vi har nu beslutat oss för att ta kontakt med en arkitekt, vi vill få ut så mycket som möjligt av kvadratmetrarna och utsikten! Jag återkommer i ärendet!

För en tid sedan kom det ett paket på posten, det var från söta Malin som driver My Cabin! Hon gillar min blogg och hade läst om vårt fjällprojekt. För att visa sin tacksamhet skickade hon mig ett paket med grejor som hon tyckte skulle passa i vårt kommande fjällhus! Hur gulligt som helst! En kul "väderstation, att fästa på väggen utomhus, och en fin zinklåda för förstahjälpenkit, husapotek och sådant. Så passande till en "sjuksyster" som mig!

Kika in hos My Cabin som startade för knappt ett år sedan och vars huvudinriktningen är inredning till fjällstugor åt det mer moderna hållet. Huvudleverantörer är Bloomingville och Madam Stoltz. My Cabin håller konkurrenskraftiga priser och har snabba leveranser!
.
.
.

5 kommentarer:

signerat 71 sa...

Såå gulligt!

Jag blir så nyfiekn på fjällstugan. Är det tänkt som ett permanent boende i framtiden eller just "bara" en stuga? Vill gärna höra mer.
Ha en bra dag.
Kram J

P.S Glöm inte att rösta på ditt favoritmärke på min blogg?

Camillasnyahem sa...

Vad snällt av henne!

Har sett den i en annons på Hemnet (om jag minns rätt) och tyckte den var så söt, kul att veta inköpsställe!

ha en fin dag!

Linruz sa...

Vad gulligt av henne.
Kram LIna

Anna sa...

Hej Helena, jag måste fråga dig en sak - hoppas att du har möjlighet att svara!

Den 27 aug gjorde du ett inlägg om en väninnas nybyggda hus som du besökt. Det var dubbel takhöjd i hallen och burspråk i köket.

Vet du möjligtvis vilken tillverkare det var till huset/vem som byggde det? Kanske har hustypen ett namn?

Vi har nyligen köpt en tomt och letar nu efter en husleverantör som har "rätt" stil på sina hus. Det du visade av väninnans hem var helt underbart och PRECIS det vi söker!

Vill du inte skriva här får du gärna maila mig på annalindborg@yahoo.com. Superstort tack!

Ps. Dina foton blir bara bättre och bättre!

Gabriella sa...

Men åh vilken fin present, vad gulligt av henne! :-)

Ha en fin kväll! Bella

Related Posts with Thumbnails