25 oktober 2010

Solsnö Vas Globe av Ingegerd Råman

.
.
Hej på er denna kalla och höstiga måndag!

Har ni märkt vad snabbt det blir mörkt nu på kvällarna, och ännu snabbare blir det nästa helg då det blir vintertid igen. Ibland tycker jag att det känns som man inte gör annat än ställer om klockan och byter däck på bilen, tiden går så fort, betyder det att man börjar bli gammal?

Nåväl, det är inte annat att göra än att följa årstidernas skiftningar och göra det bästa av varje säsong. Igår plockade jag in lite höstlöv och fixade lite höstmysigt på borden.

Jag har en ny vas som jag är otroligt förtjust i.
Ingegerd Råmans Solsnö Vas Globe för Orrefors, från
ArtGlassVista




Ända sedan jag såg ett reportage om Ingegerd Råman, för massor med år sedan, har jag velat ha någonting från henne. Men ni vet hur det är, vaser och sådant köper man ju inte så ofta själv, så det har inte blivit någon vas förrän nu! Det är ju så himla lätt att klicka hem det man vill ha på nätet! Man sitter här hemma i lugn och ro och bara pekar på det man vill ha!

ArtGlassVista har mängder med "Råmanvaser" och annat vackert glas förstås!
Jag har nu i min ägo en Solsnö Vas Globe och den är sååå vacker! Handblåst och i limiterad upplaga, finns och kommer alltid bara att finnas 200 stycken i hela världen!



 Kul att en av dem får bo här hos mig på Udden!
.
.
.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fiiint, riktigt höstigt! Vasen har jag sett tidigare ooch den är supersöt!

Kram Anki

Anonym sa...

Fina bilder, fin vas också. Förstår du hade bråttom hem från jobbet. Ha en bra dag imorrn.
Ses när vi ses.
Kram
Din "PL"

Anonym sa...

Jättefin vas! Och nätshopping är bäst ! :)
Hur skulle jag annars överleva här i Åre med dess begränsade utbud! :)
Kram Kicki

A House With A View sa...

Fin vas och hääärliga färger!!

Nattizkramiz aka

Linruz sa...

Förstår din förtjusning vännen.
De är jättefin.
Ha en skön tisdag
Kram Lina

Related Posts with Thumbnails