16 oktober 2011

Mysigt med kärleken

.
.
Visst är det underbart de gånger man har möjlighet att sticka iväg med sin kärlek, på en romantisk getaway till något trevligt ställe här i Sverige, eller ute i världen för den delen (som vår lilla tripp till Mallis). Att få vara tillsammans helt utan måsten, jobb, telefoner, tvätt och disk, och barn som pockar på ens uppmärksamhet, ger härlig näring åt ett förhållande som ibland kanske går av bara farten.


Det kostar en slant att bo på hotell och äta ute, och många känner nog att det finns många hål att fylla innan man kan prioritera romantiska trippar med kärestan. Alla har heller inte möjlighet att lämna bort sina barn en helg, eller kanske ens för en natt.




Hur man än gör så är vardagsromantiken det allra viktigaste. Det kostar inte mycket, kräver oftast ingen barnpassning och kan vara hur mysigt som helst!


Aktivera barnen under dagen, var ute i friska luften och busa runt så är de riktigt trötta när kvällen kommer. Efter lite mat, lördagsgodis och bad i badkaret sussar de gott tidigt. Duscha och gör dig lite fin innan du lagar en god middag (som du gärna förberett innan), dukar fint och tänder en massa ljus. Öppna en flaska vin och mys med din älskade!


Glöm för allt i värden inte att stänga av Tv:n, viktigt, viktigt
(och då menar jag för resten av kvällen)!


Skön söndag önskar jag Er!
.
.
.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket fint inlägg :) Bra att påminnas ibland och att även komma ihåg att det inte alltid behöver kosta så mycket utan att det är det enkla som oftast betyder mest.
Tack i övrigt för en superbra blogg. En av mina absoluta favoriter
Kram Annica

Linruz sa...

Verkligen tänkvärda ord vännen.
Vinet något du rekomenderar?
Kram kram Lina

Milla sa...

Mycket bra skrivet och reflekterande! Ibland känns det som att alla ska bräcka varann i påhittighet att göra nåt "speciellt" med sin käraste. Men det behövs inte så mycket, och jag minns när man hade småbarn så var bara känslan att åka iväg i bilen ensamna när man lämnat sin telningar nånstans var oerhört speciellt... Tror det viktiga är hitta känslan, att man gör det där lilla men unika tillsammans och försöker behålla det hela vägen ut och lyssna på varann till 100%. Oh ja, jag är lite luttrad, med en sportgalen man och fotboll på tv på lördagkvällar kan det vara en utmaning :=)
kram Milla

Anonym sa...

Härlig blogg du har!
Den bästa enligt mig.
Ha en bra dag.

Kram Camilla

Anonym sa...

Ja, du har så rätt! Och vi är inte så många som har råd att bara överraska med fina hotellvistelser, ÄVEN om man har det ganska gott ställt. Och grejen är ju att det behövs inte heller. Har man en fast och trygg grundkärlek räcker det så bra med en sån kväll du nämner. Fast jag tycker att mannen också ska duscha och göra sig fin, och att man lagar maten tillsammans! =)

Kram/ Greta

På vår Udde sa...

Klart att mannen också skall duscha, fast maten lagar jag helst själv, även om M är duktig i köket. Alternativet är att han lagar allt, det funkar också, men tillsammans naja, jag vet inte jag...

//Helena

Related Posts with Thumbnails