1 oktober 2011

Utflykt till skogen

.
.
På den tiden, då jag höll på med hästar, fick jag skogen, naturen och den friska luften på köpet varje dag. Numer besöker jag skogen mycket mer sällan tyvärr. När Lillan var mindre och jag var mammaledig var vi ofta i skogen, men på sista tiden har det liksom inte riktigt blivit av.




Igår kände jag mig helt plötsligt kvävd av stan, hårspray och yta. Jag längtade ut till tystnaden och den kravlösa tillvaron bland stock och sten.




Packade in vovven, kameran, Lillan och mormor (som är en riktig skogsmulle) i bilen, och drog iväg ut till skogen där jag alltid red och lekte som barn.




Det var underbart varmt, som en riktig sommardag,
och skogen kryllade med svamp som vi plockade och tog med hem till middagen.
Supergod svampsoppa blev det!

Skogen gjorde mig gott och jag längtar redan tillbaka,
kanske blir det en sväng ut idag också!

Kram kram
.
.
.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hon är så söt din lilltjej, och vilken fräsch mormor hon har! /Birgitta

Anonym sa...

Men åh vad söt den lilla är! Älskar oxå skogen och har den rätt utanför husknuten. Men jag var även hästtjej i barn och ungdomen. Men är det faktiskt fortfarande! =) Är medryttare på en toppenhäst 2 ggr/v, och skulle aldrig vilja ge upp det. Kunde det inte vara något för dig?

Kram/ Greta

annashusidingtuna sa...

Hej!
Hösten är verkligen som gjord för att vistas ute i skogen.
Kram Anna

mammaxtre sa...

Ställen att landa på är helt klart värda ett besök lite då och då. Härligt!

Anonym sa...

Hej Helena! Jag gillar din blogg mycket, då den är så down to earth. Kommenterar ibland. Men vet du vad jag saknar? En respons från dig i kommentarsfältet. Iaf ibland, och på de kommentarer som inbjuder till lite mer 2 vägs kommunikation! Förstår att du har fullt upp, men ändå.....:)

Kram/ Greta

Casa of Mia sa...

Härliga höstbilder i skogen, jättefint och man blir så sugen att bege sig ut själv på svampplockning kram

Knaada sa...

Känner igen mig precis, först hade jag häst, sen hund. Nu har jag småbarn och vi borde vara i skogen men med nummer tre i magen orkar jag inte riktigt :)

Härliga bilder!

Anna sa...

Sunt tänk!!

Anna

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Looks like you had a good time Helena and nice to see you wearing your Rubber Wellingtons, they are lovely.
Kisses
Julia

Related Posts with Thumbnails