15 oktober 2011

Om fotografering

.
.
Klockan är mycket och jag borde sova, måste bara blogga lite först

Den 25 maj för snart 3,5 år sedan fick jag en sprillans ny fin systemkamera och några objektiv av min älskade M i födelsedagspresent (36 år). Jag blev helt överraskad, hade ingen aning om vad det kunde vara i paketen, men oh så lycklig jag blev!


I mitt ekollonglas har iår igen ett ollon slagit rot.
Nu väntar Lillan och jag med spänning på att den lilla eken skall
 tränga igenom det hårda skalet.


 Fotograferandet satte fart och efter ett år var M och resten av familjen trötta på att dagligen recensera mina bilder. Som tur var fann jag en ny publik här på bloggen! Det är jag sååå tacksam för skall ni veta. Jag är fortfarande nybörjare, men älskar att fotografera och lär mig nya saker hela tiden. Det finns säkert en massa regler för hur man skall fota för att bilderna skall betraktas som "bra" och någon gång kanske jag hoppar på en utbildning för att lära mig dem.

Men ännu så länge fotar jag det jag tycker är fint och prövar mig fram. Som sagt, jag lär något nytt varje dag, och ni mina goda vänner är mina recensenter! Tack för era fina kommentarer och mail, och  tveka aldrig att ge mig konstruktiv kritik (jag klarar det ganska bra nu för tiden)!


Kram och godnatt!




6 kommentarer:

Linruz sa...

Men vad fint med ett ekollon i vasen.
Det får mig att länkta ännu med efter en sådan.
Kram Lina

Lyckoslanten sa...

Det kunde man ju inte tro att du har blivit en sådan mästerfotograf på så kort tid! Dina foton är otroligt vackra och professionella! ♥

Life´s Silverlining and I sa...

Kul att läsa ditt inlägg! Du gör väldigt fina bilder-! Jag har också fått ett stort intresse för fotografering genom att titta på andra fina bloggar och genom att experimentera lite själv:)
Ha en fin kväll!

Anonym sa...

Jag älskar dina bilder, du har känsla för kompositioner och ljus och det är viktigt för en bra bild. Fotar en del själv så jag vet hur viktigt det är att fånga bilden.
Marie

Nicky sa...

Jättefin bild verkligen! :) Ha en fortsatt bra söndag :) XO

Anonym sa...

Hur får du ekollonet att slå rot? Tips emottages tacksamt! Jag har också en sådan ekollonvas....
Sara

Related Posts with Thumbnails