23 oktober 2011

Udden rätt och slätt

.
.
Hur mycket jag än är en sommarälskare kan jag inte låta bli att älska hösten också, eftersom den är så vacker. Udden passar in i hösten på något sätt, huset är gult med tegeltak och flyter in i den färgsprakande höstiga miljön.




Den vackra dagen har spenderats här hemma med  
slapp morgon och frukost vid elvasnåret, sedan pyssel ute i trädgården.




Inte världens mest barnvänliga tomt precis, men Lillan vet vad som gäller. Inte nära vattnet och skall man gå i någon av alla trappor, så håller man en vuxen i hand, förutom i en liten trätrapp med räcke som går från gäststugan ned till bryggan, den är barnvänlig och Lillan kallar den för "barntrappan"!




Bakom bastuhuset reser sig en vacker lönn. Den är enorm, ger karaktär åt hela vår tomt, och jag kan inte se mig mätt på den. Just nu är den som allra vackrast, intensivt gul och härligt orange, men den är faktiskt vacker året om. Jag brukar ligga inne på soffan och titta på hur dess grenar avtecknar sig mot himlen. Får många år sedan sa jag till M att jag tyckte att mönstret, som de kala grenarna tecknade mot skyn, var så vackert och skulle passa som tryck på ett tyg. Ett tag efter det såg jag Johan Carpners tyg Vinterek på Svenskt Tenn och det kändes nästan som om 
han också legat i min soffa och kollat in lönnen...




Lillan är så söt och hjälpsam, igår skurade hon fönsterbläcken rena från spindelbajs (oslagbar kombo för ett barn, regnkläder, diskmedel, diskborste och en vattenslang) och fick en slant till spargrisen när vi kom in. Idag skulle hon absolut hjälpa till med löven på bryggan.




Tack för idag alla fina besökare, kram till Er alla!
.
.
.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka underbara bilder... =)

Anonym sa...

Vackra höst !! Ni bor helt fantastiskt !

Just det tyget du nämner har vi som en väggdekoration :)

Ha en bra sista jobbvecka på "sjukan" !
Kram
Kicki i Åre

Natasha @ Northern Light Design sa...

WOW, such great fall colors! Seems just like yesterday that it was summer.... Those yellow leaves are fantastic!!

Extraordinarygirly sa...

Hej, Vilket vackert hus ni bor i! Tomten och utsikten is to die for!x Cilla

evalevabo sa...

Vilket vackert hus Ni har. Helt otroligt fint. Vill se mer..och innefrån
Eva

Casa of Mia sa...

Vilka vackra höstbilder och så fint ni har det!

Related Posts with Thumbnails