23 november 2012

Hon såg att det var mina bilder!

 
 
 
 
Tänk, så glad jag blev idag!
 
 
 
En Anna har skrivit en kommentar på gårdagens inlägg och frågat om det är jag som tagit bilderna på ett hus som kom ut på Hemnet idag. Hon berättade också i en tidigare kommentar, att hon hade funderat på om det var jag som tagit bilderna på huset jag visade igår, när hon först såg dem. Det mina vänner gör mig själaglad. Det kanske inte är just det som är mitt mål, men väl en innerlig önskan, att bilderna blir just mina. Att man skall känna igen dem och känna att, titta dethär måste vara Helena Köhls bilder!  
 

 
 
 
 
 
Nu vet jag ju inte vad hon tog det på. Men hur det nu än är med det,
 så såg hon att det var mina bilder, bra eller dåliga, och det gör mig lycklig!
 
 

 
 
 
Jag är självlärd, så gissningsvis finns mängder av "tekniska fel" som fullblodsfotografer fullkomligt kräks på. Men se det struntar jag i, ännu så länge i alla fall. Jag lär så länge jag lever och det blir säkert bättre med den biten med tiden!
 
 

 
 
 
Hur som helst var detta ett hus som inte gick av för hackor. Vill du se fler bilder från detta fullkomligt magnifika och unika hus, skall du titta här.
 


 
 
 
Men hallå, vem vill inte ha en gigantisk pool i varadgsrummet? Simträna lite innan jobbet på morgonen, ja tack! Huset är till salu, så chansen finns för den som kan.
 
 
 
 
 
 
Huset fullkomligt svämmar över av fantastiska detaljer från 50-talet. Materialen, smide, teak, mosaik och Kolmårdsmarmor, bara en sådan sak. Observera det underbara trappräcket gjort i ett stycke.
 
 

 
 
 
Ja, efter simturen tassar man bara ned till spadelen.



 
 
 
 Tar sig ett bubbelbad och en traditionell bastu, eller för allt i världen kanske en ångbastu, innan man piffar till sig inför dagens begivenheter!
 
 
 
 
 
 
Måste säga att det är en otrolig ynnest att få besöka och fotografera alla dessa fantastiska hem! Så otroligt glad över den möjligheten.
 
 
Förresten, har jag sagt att jag inte ångrar en enda sekund att jag vågade satsa och lämna Landstingets relativt trygga värld...
 
 
Ha en härlig fredag finingar!
 
 
Kram Helena
 
 
 
 
 
 
 
 


11 kommentarer:

Queen of Kammebornia sa...

Vilket härligt hus! Kram!

Unknown sa...

Vilken känsla det måste vara, att någon känner igen ens verk! Grattis till det =))
Duktig du är, och vilken hus, WOW!

Ha en toppenfredag!
Kram Catta

Kicki i Åre sa...

Annorlunda & coolt hus och du är duktig Helena ! Vill flytta in i alla hus som du fotat :))

Kram & trevlig helg !

Mamma sa...

Ja, inte utan att vi blir lite stolta. Kanon Helena! o trevlig fredag själv till dig o din fam. Kram från mor o far.

Helena - ullvi32 sa...

Vet du, jag SA till min man idag när jag kikade på det där huset på hemnet, dessa bilder måste vara fotade av Helena :)
Så nu fick jag det bekräftat hihi :)
Vet inte vad jag "tog det på", typ skärpan, djupet och känslan i bilderna liksom. Finfint!
Pst, bastun där är exakt såsom vi har tänkt att göra i vår källare, du har inga fler bilder att visa på just den? eller maila mig?! (andra vinklar osv).

Kram Helena

Room of karma sa...

Åhhhh herre, vilket repotage ♥ underbart hem. Du hittar gobitarna du:)

Ha en bra start på veckan!
kram ♥CC♥

Ester sa...

Ja, det var verkligen ett fantastiskt fint hus! Det är inspirerande att höra att du tog klivet och att det gått bra för dig!
Kram Ester

evalevabo sa...

Underbart läckert annorlunda hem.. me like.
Hur går det för Er??? Sålt. Köpt??
Kram Eva

Milla sa...

Hoppas du har det bra Helena, och det inte blivit för mycket av allt, med jobb och hus-stress. Tänker på dig! kram Milla

Anonym sa...

Saknar dina inlägg.....

Anonym sa...

Var e du?? Saknar oxå dina inlägg....hoppas allt är bra med dig!

Marie

Related Posts with Thumbnails