16 november 2012

Mitt i alltihopa...

 
 
 
 
Ja, mitt i alltihopa håller vi ju på och bygger uppe i Lofsdalen. Jag glömmer nästan bort det mellan varven, eftersom jag är så upptagen med att fundera över husaffärerna (eller inte) här hemma.
 
 
Byggaren Tobbe (som vi kallar Tobbe trollkarl, eftersom det för oss är helt fantastiskt att han kan trolla fram vårt drömhus helt utifrån våra egna ritningar) skickar bilder emellan åt och då kommer vi på att "Just ja, vi har ju den grejen också"!
 
 
 
 
 
Som ni ser går det framåt och vi är så nöjda hit in tills!
 
 

 
 
På den nedre bilden ser man klart och tydligt vad som blir väggar och vad som blir fönsterpartier. Allt det plastade kommer att bli helt gigantiska fönster och takhöjden där inne blir drygt 5 meter!
 

 
 
Nu är det dax att göra sig vacker, för ikväll är det fest! M jobbar på bank, och ikväll är det stor fest och 10 års jubileum för dem här i stan.
 
Det är alltid kul att få klä upp sig och gå på fest, men det tar lite tid att snygga till sig nu för tiden, så det är bäst att börja i tid!
 
 
Ha en skön fredag!
 
 
Kram Helena
 
 
 
 


5 kommentarer:

mitt liv som jag sa...

Ja men oj, det går verkligen framåt uppe i fjällen, så roligt!
Ha så trevligt på festen och hoppas allt löser sig med husförsäljningen. /Jennifer

Anonym sa...

Kul att följa dig nu! Känns som det är stora punkter som hålls i luften!!
Nybygget kommer bli superfint!!! Kram

Kicki i Åre sa...

Blir ett toppenfint hus!

Jag skulle också på stor fest ikväll, och imorgon skulle maken o jag bo på hotell och se Ljust & Fräscht.
Men inget av det blir av för i natt vaknade jag med maginfluensa :( Verkligen Urk!!
Så himla typiskt, ligger i soffan o dricker vätskeersättning och tycker lite synd om mig själv.

Nog om mig, hoppas er kväll blev toppen!! :)

Queen of Kammebornia sa...

Vad spännande! Och vad kul med fest, hoppas det blir roligt!

MITT VITA HUS sa...

Det blir såå fint:)

Related Posts with Thumbnails