27 november 2009

Lite "bygge" mitt i advent

...
..
Älsklingen och jag får lite ångest av och till när vi planerar vårt bygge. Vi vill ju så gärna att det skall bli DET huset och inte bara en vanlig tråkig "fjällstuga"!
...
Vi har ju på något sätt en bild av hur det skall se ut när det är klart, men vad sjutton tänk om man inte får till detaljerna...
....
Hittade den här bilden hos By the sea i Tosteberga!
.
....
...
Just precis så vill vi också ha fönsterfodret!
Supersnyggt och enkelt!
Men det känns som om det är det enkla som är svårt. Att balansera mellan enkelt snyggt och simpelt billigt...
..
Vi har beslutat oss för att annlita en arkitekt. Rita och beskriva vad vi vill ha, och sedan höra med denne om dennes åsikter!
Kan ju hända att man missar något viktigt!
.......
.....

2 kommentarer:

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Spännande!!!

Måste berätta att jag kikar in här lite då och då, men ej presenterat mig!

Ha en fin första advent!

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Wow, vilket fint fönster:-)

Det blev riktigt snyggt färdigt ska du tro. Bara tre mdf-skivor som målats och slipats lite lätt på de yttre kanterna, sen satte jag en tunn, fin latexfog runt om, både inne mot fönstret och utanför. Sen målade jag över fogen också, den sista strykningen. Men visst, det var lite pilligt.

Gud vad mysigt och juligt ni har fått det. Idag putsar jag fönstren. På insidan. Jonas stod på stege och tog det stora fönsterpartiet på utsidan i går, så nu ser vi ut;-)
Ska plocka fram lite julpynt idag, jag också (med betoning på lite).

Ha en härlig söndag!

Related Posts with Thumbnails