10 augusti 2010

Rottinglounge och "no negotiation"

.
.
Halloj alla fina!

Första dagen på länge som det känns som om det är vardag (lite  i alla fall) igen. Älsklingen är tillbaka på jobbet, och jag har varit ensam hemma med flickorna idag. Slö mor/styvmor orkade inte laga någon lunch, så dagens utflykt fick bli Mc Donalds och några köpcentran...

Tidigare i sommras klurade vi på om vi skulle köpa någon typ av soffgrupp i konstrotting el dyl till en del av vår altan som var outnyttjad (altanen är nästan 100 kvm). Vi hade en "matgrupp", men inget ställe att "softa" på! 

Plötsligt en dag, kom älsklingen på att vi faktiskt hade en grupp med rottingmöbler nere i bastun, som vi typ aldrig använder (usch måste bli bättre på det)!




Upp med möblerna på altanen, och fram med symaskinen för lite nya dynor. Plötsligt, och helt gratis, hade vi en nice lounge med sköna rottingfåtöljer på altanen!
Fiffigt va?!




Från det ena till något heeelt annat!
När jag fick en dotter, trodde jag nog att hon skulle gå i sin mors fotspår och bli ryttarinna, men det är ju uppenbart att det är en liten fotbollsspelare jag har fått!

Ok, hon är två år, men jag kan säga er att benskyddens och matchtröjans vara eller icke vara vid nattningen idag, var INTE förhandlingsbart!!!

OMG det var ju såhär vek jag absolut INTE skulle bli när jag blev mamma...




Kramar till er alla, ni betyder mycket för mig!
.
.
.

12 kommentarer:

Sofie sa...

Ojojoj vilken utsikt!!
Jättefint blev det.

Anonym sa...

Underbar bild på din lilla!!! De vet tidigt vad de vill! Min kille, 9 år, vill fortfarande ha med sig nya saker han köpt eller fått i sängen. Härligt med barn som är glada för vad de har.

Ha en ljuvlig dag//Pernilla

Skönt Hemma sa...

Så söt liten fotbollsspelare sen då...:) Min fyraåriga dotter går helt andra fotspår än vad jag tänkt mig...crossåkare :)/Anna

signerat 71 sa...

Vilka härliga bilder!!!

Så söt din lilla dotter är!
Kram J

Anonym sa...

Det blev ju supermysigt på altanen. Nice! Gulliga dottern-undrar vad hon drömmer om?, Zlatan kanske....Kram från Dalarna/Carina

Stines Hjem - Livet på landet sa...

For en flott altan!!!!! Herli med så god plass!!!

Og for en søt liten fotballjente :)
Fint med en liten tøffing!

HOUSE of ADELA sa...

Å så fint ni har och vilken fantastisk utsikt! Ni verkar bo i ett riktigt drömhus=) Du har så fin och inspirerande blogg, tack för den;)

Kram
Adela

Anonym sa...

Så söt hon är:)

/patricia

Gabriella sa...

Helt underbar bild på tösen!!
Och så blev det jättemysigt med korgmöblerna.

Kram, Bella

Line fra huset på landet sa...

Så herlig bilde av lille jenta di! Sååå søt, såå bestemt:))
Vakker utsikt, og en kjempefin gruppe møbler hos dere på terassen. Rotting er så lunt, så koselig, så hjemlig, varmende. Jeg er selv veldig glad i rotting.
God klem fra Line

Camilla sa...

Vilken ljuvlig bild på lilltjejen!
Ser fantastiskt härligt ut med mörkret och det levande ljuset på altanen, där skulle jag gärna sitta och njuta.
Camilla

sussi sa...

Gud vad snyggt det blev med möblerna. vad fint ni bor. Vilken goding du har. min tjej spelar också fotboll. Kram sussi.

Related Posts with Thumbnails