16 februari 2011

Tillbaka med nya friska tag!

.
.
Hej igen alla fina bloggare!

Japp, jag är tillbaka i bloggosfären igen! En och en halv veckas välbehövlig paus från allt vad bloggande och bloggar heter. Jag behövde verkligen det, behövde rensa hjärnan lite och finna inspiration och inputs från den verkliga världen, den som finns runt om oss, och inte i våra datorer!

Otroligt egentligen vad mycket tid jag fick över när jag inte hängde vid datorn i tid och otid. Det tar tid att göra egna inlägg, uppdatera sig på vad andra bloggare skriver om, surfa runt för att finna intressant material att blogga om och så vidare, den som säger något annat ljuger. De två och ett halvt åren som jag var hemma med Lillan hade jag oceaner av tid, och bloggandet fick ta plats, det gjorde liksom inte något. Nu när jag jobbar har de där oceanerna sinat till någon liten insjö och bloggandet blir då inte lika högt prioriterat. Det är ju vansinnigt roligt att blogga så det kommer jag att fortsätta med, men kanske inte riktigt lika mycket som innan. Hoppas ni hänger med ändå!

Nog om detta!

Nyfrissad, glad mamma!


Frillan

Önskar inte alla kvinnor sig en kalufs likt en lejonman? Jag har då alltid gjort det i alla fall, men no, no, råttsvansar är nog en bättre liknelse, framför allt när man inte spenderat en timme framför spegeln för att få till lite fluff!

Ni med gott minne som läst min blogg ett tag kanske minns att jag gav mig själv två saker i julklapp förra året. En av sakerna var att jag med hjälp av duktiga, duktiga tjejerna på Salong Johnas skulle unna mig den bästa hårvården ever, det närmaste året. OMG vad jag har vanvårdat de små råttsvansarna tidigare, men nu mina vänner är det andra bullar!

Jag som är av den sorten som tyckt att "äsch, shampo från ICA duger åt mig", har verkligen fått lära om. Bra hårvårdsprodukter ÄR viktigt och en bra frisör är om möjligt ännu viktigare!

Ofrissad, håglös mamma!


Med detta hår som utgångspunkt, kan det ju bara bli bättre, eller hur? Men att det skulle bli sååå bra kunde jag aldrig drömma om! SabriaSalong Johnas har verkligen gjort underverk, kolla bara den översta bilden, efter salongsbesöket idag! Perfekt färg och friskt blankt hår, precis som jag önskat mig! Med rätt klippning har det också blivit mycket tjockare (inte som Jennifer Aniston ännu kanske, men snart så...)!

Slingor i två olika nyanser och en uppfräschning av topparna fixade Sabria åt mig. Förra veckan gjorde duktiga Matilda en dunderinpackning (inför dagens övningar), en hårbottenmassage och en toppenfin styling. Super för håret och super för en halvtrött småbarnsmamma som
önskar sig lite glamour i vardagen!

KRAM
.
.
.

26 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Snygging! Och jag håller med, det tar mycket tid att blogga, jag har allvarliga funderingar att dra ner...

Anonym sa...

Vad fin du är!!!!
Ska beställa grejer från England snart. Vill du vara med?
Kram Marléne

Anonym sa...

Himla snygg du är! Du ser så pigg och frisk ut så man själv måste hugga luren och ringa frisören! Skönt att du bestämt dig för att börja blogga igen. Glädjande! Din blogg förgyller!
Ha en underbar dag//Pernilla

Linruz sa...

Åhh vad glad jag är att du är tillbaka.
Mysigt att få pyssla om sig själv lite.
Kram kram Lina

re.do sa...

Ååå, så härligt att pyssla om sig lite :) Tänka sig, jag som har en syster som frisör... inte är jag fin i håret... ever. Klipper mig högst 2 ggr per år. Men nu blev jag sugen på lite piff :)

Anonym sa...

Vad glad jag blir. Ännu ett härligt inlägg från Udden, nu med värsta frissan :)

Sköt om dig, lyssna på kroppen och det viktigaste av allt, blogga när du känner för det :) Kravlöst.

Kram,
Maria

Anonym sa...

Wow , vad snygg du är!
Det är viktigt att pyssla om sig själv! :)
Kul att du är tillbaka!
Kram Kicki i Åre

Anonym sa...

Tack för att du är tillbaka, snygg frissa
också.

Anna

Anonym sa...

Snyyygt!

Kul å se dig här igen:)//Åse

Milla sa...

Kul att se dig igen! En läsa en blogg man gillar är en fröjd, men jag tror att ingen kräver att det behövs uppdateringar varenda dag, så låt det ta tid och gör inlägg som känns ok istället. Du är ju supersnygg i håret! Det krävs en del jobb men är man nöjd är det ju värt besväret! KRAM Milla

Pandora sa...

Hej
va otroligt fin du var :) Jag vill också ha så, ska till frissan idag så kanske... :)

Anonym sa...

Hej,
härligt att du är tillbaka, och det är klart att vi hänger med.
Din blogg är en ynnest och inte ett krav från oss, dina läsare!
Oh my vad snygg du är i håret, så fräsht!
Jag tillhör dessvärre dom som aldrig klipper mig, typ 1 gång per år...
Jag har begåvats med tjockt, riktigt långt och lite självlockigt hår, som växer som ogräs.
Tar minst 2 dec när jag väl tar mig till frissan.
Men herregud vad det är jobbigt att fixa och ta hand om, så jag bär alltid knut för jag orkar bara inte.
Har försökt att klippa det lite kortare men då ser jag ut som Hedvid, du minns, från Hedvig och ugglan Helge i "Från A-Ö",,, hahaha
Kramar Petra i ett kaaallt sthlm

sussi sa...

Snyggt. jag jag håller med att det tar tid att sitta här. Jag har hållt på i ett år och lägger ut varje dag då förstår man vilken tid det tar. Men jag är glad att du är tillbaka kram Sussi.

Anonym sa...

Kul att du är tillbaka!
Waow, vad fin du är i den frisyren och de slingorna!
Tack för att den fina klöverblomman får vara med i bloggen!

Kram Carina

Line fra huset på landet sa...

Heeei. Kjempefin på håret!! Masse volum. herlig. JJeg har slitt med volumproblem jeg også, men har endelig funnet et produkt jeg kan bruke når jeg føner det jeg da. Å få lyse striper hjelper jo litt på volum, men jeg har mørkebrunt hår og da må jeg bruke hårprodukter istedet.
Fint du er tilbake. Blogg når DU vil :)
Kos deg med dagen idag Helena.
Klemmer fra Line

TIDSOPTIMISTEN sa...

Du blev superfin i håret, det passade väldigt bra med lite röda slingor blandat i det blonda. Skönt med en bra frisör de växer inte på träd direkt.

Kram F

Anonym sa...

Kjempe fin på håret!
Heidi

Natasha @ Northern Light Design sa...

Hey... long time no see, you look good! Love your new look ;)

Northern Light

Anonym sa...

Hej snygging!

Kul att ha dig tillbaka.
Jättefin i håret.

Kram Camilla

Stina sa...

Jättesnygg är du!
Stina

eva sa...

HÄRLIGT ATT DU ÄR TILLBAKA. SUPER SNYGGT HÅR!!!

EVA

Malenamis mamma sa...

Å, så snyggt hår du har!
Roligt att du är tillbaka.

Jenny sa...

Välkommen tillbaka snygging!! ;)
Jag ska börja jobba efter min mammaledighet om 2 mån, och frågan är om jag kommer att uppdatera varje dag då?

Ditt hår ser superglamouröst ut!

Kram

Anonym sa...

Fint! Bra produkter är viktigt för håret. Det använder jag, men ser risig ut ändå just nu. Behöver lite ljus, fräsch färg, precis som din. Måste boka tid!

/Greta

Anonym sa...

En sak till, hur får man till så snyggt fall på luggen. Jag har en förmåga att ha luggen som du har på nedre bilden. Lite 80-tal som hänger kvar (usch!) då luggen alltid skulle vara höööög. Nu vill jag ha den neråt!

/Greta

Unknown sa...

Kul att du är tillbaka :)

Och ditt hår ser kanonfint ut, man måste unna sig ibland!

Ha en trevlig Helg

Hälsningar Fia

Related Posts with Thumbnails