24 februari 2011

Tulips i förfall

.
.
Late Hello!

Sent verkar det bli för mig ikväll igen, typiskt, borde verkligen hoppa i säng i tid, så man är "fit for fight" till helgen! Förresten har jag och Lillan varit hemma hos mamsen/mormor idag, och efter lunchen som mamsen bjöd på, vart det sagoläsning för Lillan, och passade jag då inte på att ta mig en tupplur ett par timmar?! Jojo jag tackar jag, det var inte igår! Dessutom sover jag så otroligt gott hemma hos mamsen och papsen, så lite utvilad är jag i alla fall!



Ikväll har jag ett litet projekt på gång. Tyg inhandlades idag på stan och det skall förvandlas till något till sovrummet. Det himla sovrummet har aldrig blivit riktigt klart, på 8 år alltså... Har flera gånger påbörjat diverse fix där inne, men aldrig färdigställt! Har kommit en bit på vä sedan har det blivit stående något år eller så och sedan har jag kommit på att jag vill ha det på något annat sätt och så har jag börjat om osv, osv!



 De senaste åren har det varit vitt och svart (och så eken förstås). Har inte alls fått till det, bara varit en massa olika nyanser av vitt och så lite hårda svarta detaljer, omysigt. Nu blir det annat, det svarta skall ut och en mild fin färg in, tillsammans med det vita hoppas jag att det blir bra och riktigt mysigt!

Jag är ett stort fan av fantastiskt duktiga och gulliga Anna-Malin som har bloggen Helt Enkelt. För en tid sedan visade hon de här bilderna i sin blogg. Jag tycker att de är jättevackra, och bilderna inspirerade mig till att själv fota mina vissnande tulpaner dag, så håll tillgodo!

Nu skall jag syyyy!
.
.
.


9 kommentarer:

millandante sa...

Ja du har själv fotat sååå fint!!!

Gott att få sova middag när man behöver det, gullig mamma du har!:)

KRAM

Anna-Malin sa...

godmorgon :)

fiiina bilder du tagit och så spännande med projekt i sovrummet! du visar väl bilder sen?! ;)

jag fick plötsligt en ledig dag idag och genast massor av ny energi! jag får se vad jag hittar på :)

ha en fin helg.

kram.

Tant Åsa sa...

Trevligt att du är tillbaka, har saknat dig. Fina bilder som vanligt, har du ett Macro objektiv när du tar sådana närbilder? Hur många objektiv har du? Trevlig helg :-)

Anonym sa...

Skänt att få sova! Bra tankar för sovrummet, vill inte heller ha svart där. Vitt och andra mjuka färger är klart att föredra!

Kram/Greta

Vitt för själen sa...

Gud så vackra bilder..kan du ju göra tavla av!
Härliga färger..
Jag har provat med svarta detaljer i sovrummet- o fyyy..ne..mjukt & romantiskt vill jag ha!

Du..då kanske vi får se dig på tv snart då?

Kram Sophia

Anonym sa...

Jättefina bilder!

Tänk att göra en STOR tavla, av en eller båda!
Extra kul om man fotat själv

Ha en skön och trevlig helg!

//Carina

Anonym sa...

Fantastiskt fina bilder !

Trevlig helg!
Kram Kicki i Åre

MM sa...

Suuuper fina bilder Helena!!!! Varför inte göra en eller flera tavlor av dom? Ljust, mjuka färger, precis vad du pratat om!

Jag läste i bloggen Harmoni i hemmet om sovrummet, eftersom jag själv inte sovit bra där, men sover sååå gott i sonens rum, o efter att ha konstaterat att jag enligt Feng läran har ett drag över sängen, o jag flyttad den till en annan vägg, sover jag nu lika gott som i sonens rum! Ha ha, o jag som tyckt det varit humbug med sånt, där fick jag!

Kramis,
MM

Natasha @ Northern Light Design sa...

My favorite flower... or at least one of them :)

Northern Light

Related Posts with Thumbnails