2 februari 2011

A perfect spot

.
.
God kväll, god kväll!

En väninna berättade för mig här om dagen, att hon hade läst att någon inredningsguru menade, att alla saker som man äger, och tycker om, kan vara snygga i ett hem, bara man hittar det rätta stället för just den saken!




I´ll tell you girls, jag har letat i 20 år efter en plats åt denna vas! Jag köpte den i Singapore för 20 år sedan, när jag och en kompis åkte jorden runt. Varje gång när jag gjort stora utrensningar hemma, har jag stått med vasen i handen och tänkt att jag skall slänga den.
Men, jag kan bara inte...

Den må vara billig och taky, men jag gillar den och dessutom har jag ju faktiskt släpar den, i en rygga, ett helt varv runt jordklotet under nästan 4 månader!

En vacker dag kommer jag att hitta DEN platsen åt min lilla vas.
Skam den som ger sig!

Kram, kram!
.
.
.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Så tror jag definitivt att det är. Och om man har laddat en sak med så mycket värde, så skimrar den liksom lite automatiskt varje gång man tittar på den :)

Camilla sa...

Jag tycker den ser ut att passa bra där den står nu :D Dessutom är färgskalan helt perfetk nu när vi går mot ljusare tider också :D
Förstår att den har ett speciellt värde för dej, sånt ska man inte slänga :D

VI OCH VÅRT HUS sa...

Jag håller med föregående skrivare. Den ser ut att ha hittat sin plats där den står. Ser ursnyggt ut ju. Och personligt.
MVH
Hanna

Sophie sa...

Jag tycker absolut att du kan ha den där den står nu! Snyggt med något oväntat.

/Sophie

Stina sa...

Jag har också en sådan speciell sak och det är en vas från min kära mor. Den gör jag mig inte av med, fast det är svårt att hitta en passande plats åt den.:-)
Stina

Anonym sa...

Åhh vad fint! Den kommer alltid att ha en speciell plats för just DIG!

Related Posts with Thumbnails